۴۱۷ دانشجوی معلول گلستانی کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کردند
کد خبر: 4206109
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
در سال 1402

۴۱۷ دانشجوی معلول گلستانی کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به مددجویان دانشجو از جمله خدمات این نهاد است، گفت: امسال ۴۱۷ دانشجوی معلول استان کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند.

علیرضا طاهری‌زاده، مدیرکل بهزیستی گلستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی گلستان، علیرضا طاهری‌زاده، مدیرکل بهزیستی گلستان، 27 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان گفت: تاکنون 250 هزار نفر از مردم استان گلستان از خدمات بهزیستی بهره برده و 45 هزار مددجو از این مرکز مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به مددجویان دانشجوی این نهاد از جمله خدمات این نهاد است، اظهار کرد: امسال ۴۱۷ دانشجوی معلول استان کمک‌هزینه تحصیلی به ارزش 17میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال دریافت کردند.

طاهری‌زاده با اشاره به تجهیزات توانبخشی در استان گلستان ادامه داد: امسال 200 میلیارد ریال برای لوازم کمک توانبخشی مددجویان اعم از تهیه ٩٠٠ ویلچر، ۶٠١ سمعک، ٧٧٨ تشک مواج و ٢٣ ویلچر برقی با اعتبار ۶٠٠ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در بخش مسکن مددجویان امسال اقدامات خوبی نیز رقم خورده است، تصریح کرد: در این راستا ٩٠٨ واحد مسکونی مددجویان با پرداخت یک‌ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخته و تحویل شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان با تأکید بر اینکه یک‌ هزار و ۴۲ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی از معافیت رایگان، تخفیف در انشعابات گاز، آب و برق و صدور پروانه ساختمان و عوارض برخوردار شدند، افزود: در راستای امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین بهزیستی و بنیاد مسکن برای ساخت دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، در فاز اول ساخت ۶٠٠ واحد مسکونی آغاز شده است.

طاهری‌زاده با اشاره به افزایش اجاره‌بها و تقاضای مددجویان برای دریافت ودیعه مسکن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال در قالب بهره چهار درصد به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد.

انتهای پیام
captcha