قرآن کریم بهترین سنگر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 4206152
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

قرآن کریم بهترین سنگر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار با بیان اینکه قرآن کریم بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی است، گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.

شورای فرهنگ عمومی استان ایلامبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و سال جدید به شادی مردم رنگ معنویت می‌دهد.
 
نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه زبان کردی ایلامی در استان گفت: تدوین کلمات و لغات کردی ایلامی در یک مجموعه نیاز فرهنگی استان است که می‌تواند در آداب و رسوم و فرهنگ ما هم در داخل و در خارج کشور تأثیر داشته باشد.
 
امام جمعه ایلام با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات استان در قرارگاه رسانه‌ای انتخابات استان تصریح کرد: وقتی دشمن برای مهندسی افکار عمومی جامعه هزینه و کار می‌کند ضرورت دارد برای مقابله با برنامه‌های دشمن به‌صورت قرارگاهی فعالیت کرد.
 
کریمی‌تبار با بیان اینکه لازم است متناسب با شرایط روز این قرارگاه رسانه‌ای در استان فعال باشد، گفت: بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی قرآن کریم است و یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.
 
وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم کتاب سبک زندگی بشریت در همه عرصه‌هاست، افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است که باید در استان ایلام برای تحقق این امر و تربیت حافظ قرآن کریم در استان تلاش کرد.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به آموزش مربیان تمام کودکستان‌های استان با محوریت قرآن کریم بیان کرد: اگر مربیان با سبک تربیت اسلام آموزش داده شوند بسیار در تربیت نسل قرآنی جامعه تأثیرگذار خواهند بود.
 
کریمی‌تبار ادامه داد: جلسات خانگی در مناطق شهری و روستا نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد. بنابراین، با توجه به فعالیت ۶۵ مؤسسه قرآنی در استان لازم است که این مؤسسات در زمینه تربیت و آموزش قرآن کریم وارد میدان شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه محلات شهرهای استان باید قرآن‌محور باشد، افزود: اگر در هر محله‌ای یک مربی، محور قرار گیرد و نسبت به برگزاری جلسات قرآنی خانگی اقدام کند، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات فراهم می‌شود.
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های مالی است، گفت: در هر روستا باید یک محفل قرآنی ایجاد شود.
 
کریمی‌تبار با تأکید بر اختصاص بودجه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی در سطح استان بیان کرد: ما نباید برای فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای در استان دغدغه تأمین بودجه داشته باشیم، چراکه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و اسلامی از هیچ تلاش فروگذار نیستند.

 

زیرساخت و اساس کشور توجه به فرهنگ قرآنی است

 
حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام در این نشست با تبریک بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی مسیری را تبیین و طی می‌کند که همان مسیر تمدن نوین اسلامی است.
 
وی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین شوراهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است، گفت: قرآن کریم تمدن و مسیر تمدن ما را تعریف می‌کند که به ظهور آقا امام زمان(عج) و انقلاب جهانی متصل می‌شود.
 
استاندار ایلام با تأکید بر اینکه همه ما به‌عنوان مدیر و مسئول باید تلاش کنیم هم عامل به قرآن کریم باشیم و هم بستر را برای پویندگان در این مسیر فراهم کنیم، افزود: امروز مسئولیتی که در نظام اسلامی به ما عطا شده است یک نعمت است که باید در انجام دقیق این مسئولیت و در راستای تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه زیرساخت و زیربنا و اساس فرهنگ کشور، توجه به فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: توجه به شأن نزول و نیز مفاهیم قرآنی، باعث موزون شدن زندگی ما می‌شود و باید این موضوع نصب‌العین همه ما قرار بگیرد، چراکه می‌توان گفت تمام قوانینی که امروز در سطح دنیا وجود دارد به نوعی برگرفته از کتاب قرآن کریم است.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها و جلسات قرآن کریم باید مردمی، مردم‌پایه و محله‌محور باشد، افزود:  قوام، دوام و تأثیرگذاری جلسات قرآن اگر محله‌محور و چرخشی باشد بسیار مهم و تأثیرگذار می‌شود.
 
بهرام‌نیا تأکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت بزرگ و گسترده‌ای در زمینه آموزش قرآن در استان وجود دارد، اما لازمه تداوم و نتیجه‌مند بودن این است که متولی و قرارگاه خاصی برای سامان‌دهی تشکل‌ها و کانون‌های قرآنی وجود داشته باشد.
 
استاندار ایلام گفت: با توجه به ظرفیت، توانایی و نیروی انسانی گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، می‌توان به اهدافی که در زمینه موضوعات قرآنی و گسترش آن مدنظر مقام‌ معظم رهبری است و توسط معظم‌له ترسیم شده است دست یافت.
انتهای پیام
captcha