«وحی» اعلاترین مرتبه آگاهی بین خدا و پیامبر(ص) است
کد خبر: 4206186
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
نماینده ولی فقیه در گلستان:

«وحی» اعلاترین مرتبه آگاهی بین خدا و پیامبر(ص) است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با تأکید بر اینکه وحی یک آگاهی غیر هم‌سنخ با آگاهی‌های معمولی است، گفت: بالاترین و اعلاترین مرتبه آگاهی، وحی بین خدا و پیامبر(ص) است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، 27 اسفندماه در تفسیر روزانه قرآن کریم در مسجد جامع گلشن گرگان گفت: با پیشرفت علم و دستیابی انسان‌ها به بسیاری از رموز طبیعت، بشر گمان می‌کند که تنها با ابزار عقل به سعادت می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه با کاوش در مسائل در‌می‌یابیم که قوه عقل به تنهایی برای کمال انسان کافی نیست، اظهار کرد: خدای متعال به‌عنوان خالق انسان‌ها باید در پیمودن مسیر سعادت به انسان‌ها کمک کند، بنابراین با ابزار وحی به کمک ابزار عقل می‌آید تا راه درست را به بشر نشان دهد.

آیت‎‌الله نورمفیدی با اشاره به آیه51 سوره شوری تصریح کرد: خدای متعال حقیقتی است که کنه ذات وی غیب‌الغیوب بوده و از آثار و مطالعه در خلقت درمی‌یابیم که این عالم بدون مدیر و مدبر نیست، بنابراین از آنجا که انسان قابلیت صحبت بدون واسطه با خدای متعال را ندارد، حق متعال از طریق وحی با او سخن می‌گوید.

وی «وحی» را ارتباط انسان با خدا برشمرد و افزود: وحی دارای مراتبی است که گاهی مستقیم بوده که بالاترین مرتبه وحی است، گاهی همچون حضرت موسی(ع) در کوه طور از پشت پرده و یا همچون پیامبر(ص) از طریق فرستاده‌ای همچون جبرئیل با انسان سخن می‌گوید.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه وحی یک آگاهی غیر هم‌سنخ با آگاهی‌های معمولی است، گفت: بالاترین و اعلاترین مرتبه آگاهی، وحی بین خدا و پیامبر(ص) است.

انتهای پیام
captcha