استراحتگاه‌های نوروزی در سطح محورهای خراسان جنوبی تقویت شوند
کد خبر: 4206392
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

استراحتگاه‌های نوروزی در سطح محورهای خراسان جنوبی تقویت شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: استراحتگاه های نوروزی در سطح محورهای خراسان جنوبی تقویت شوند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز سه شنبه۲۹ اسفند در جلسه ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح‌های نوروزی و خدمات سفر همکاری و تعامل داشته باشند، اظهار کرد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت از جمله موارد کلیدی در خدمات سفر برای استان است که اگر نادیده گرفته شود اثر مطلوب خود را نخواهد داشت، لذا دستگاه های متولی باید در خصوص 34 نقطه تعیین شده برای راه اندازی استراحتگاه تصميم گیری نموده و مشکلات تأمین سوخت، آرد، برق و آب را رفع کنند که سیاه چادرها فردا فعال شوند.

وی خواستار مطالبه گری فرمانداران برای استقرار سیاه چادرها شد و افزود: سیاه چادرها بسیار کلیدی هستند و فرمانداران باید به صورت جدی پیگیر این مهم باشند.

قناعت پیش بینی و استقرار جرثقیل برای مواقع بروز حوادث بین راهی را ضروری خواند و افزود: مسئول ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های بهداشتی فرمانداران هستند و باید این سرویس‌ها بهسازی، مرمت، تکمیل و تجهیز شوند.

استاندار خراسان جنوبی خواستار برپایی بازارچه‌های عرضه صنایع دستی در شهرستان‌ها شد و افزود: نمازخانه‌های بین راهی برای صرف افطار و اقامه نماز مسافران در محل کمپ‌ها پیش بینی شود و محل‌های اقامه نماز باید آماده استقبال از مسافران باشند.

وی به سامانه جانا اشاره و عنوان کرد: خدمات ارائه شده باید به صورت دقیق و با در نظر گرفتن زمان در این سامانه ثبت شوند تا محور تصمیم گیری ها باشد.

قناعت گفت: در خصوص تأمین، توزیع و ذخیره سازی کالاهای اساسی همانند گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ هیچ مشکلی در استان نداریم و بازدیدها انجام شده و حتی مازاد هم داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص تأمین میوه شب عید، سیب، پرتغال و خرما هم مشکلی نداریم، تصریح کرد: برای سهمیه اختصاصی آرد نیز 240 تن آرد برای مدیریت عرضه نان در ماه مبارک رمضان و عید نوروز به شهرستان‌ها اختصاص یافته و 30 تن آرد نیز برای سیاه چادرها تأمین شده است.

وی با اشاره به تدابیر انجام شده و تخصیص اعتبار در خصوص کاهش قیمت میوه شب عید عنوان کرد: این امر موجب شده قیمت میوه در خراسان جنوبی از سایر استان‌ها پایین تر باشد و با کیفیت مطلوب به مردم عرضه می‌شود. 

قناعت ادامه داد: با تزریق 10 میلیارد ریال، تخفیف 30 درصدی برای میوه شب عید اعمال و باعث شده که سیب درختی با قیمت 20 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قیمت سیب درختی 50 درصد پایین تر از دیگر نقاط کشور در 30 نقطه استان در حال توزیع است.

 

انتهای پیام
captcha