پیام نماینده‌ ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
کد خبر: 4206440
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱

پیام نماینده‌ ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در پیامی آغاز سال 1403 خورشیدی را به آحاد مردم ایران اسلامی به‌ویژه مردم شریف این استان تبریک گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاریبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در پیامی آغاز سال 1403 خورشیدی را به آحاد مردم ایران اسلامی به‌ویژه مردم شریف این استان تبریک گفت.

متن پیام نوروزی امام جمعه شهرکرد به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

حلول سال 1403 را تبریک عرض می‌کنم با این دعای شریف «یا مقلّب القلوب والابصار، یا مدبّر اللیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال» سال جدید را همه آغاز کرده‌ایم و به برکت همین دعا ان‌شاءالله خداوند متعال لحظه تحویل سال را، لحظه رقم خوردن برکات برای سال جدید قرار می‌دهد لذا من عمیقاً به همه هم استانی‌های خوبمان، پدران و مادران و خانواده معظم و معزز شهدا و جوانان خوب و عزیز و همه اقشار و طبقات تبریک ویژه دارم.

ان‌شاءالله سالی که آغاز شده با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان است حتماً زمینه خوبی است که ما بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و بر برکات سال بیفزاییم و این توفیق را همه داشته باشیم.

ماه مبارک رمضان ماه رقم خوردن سرنوشت است، در این ماه لیله‌القدر قرار دارد و لیله‌القدر هم تعیین سرنوشت گاهی یک سال و گاهی یک عمر است و در این سال به فضل الهی سال با این ایام نورانی و لیالی مبارک شروع شده است و آغاز سال در این ایام در ماه مبارک رمضان است و من اعتقاد قلبی‌ام آن است که حتماً برکات امسال از سال‌های قبل بیشتر خواهد بود. 

ممکن است با فتنه‌هایی مواجه باشیم، با بلایایی مواجه باشیم که همیشه بوده‌ایم، با آزمون‌ها و امتحان‌هایی مواجه باشیم که همیشه بوده‌ایم اما برکات پروردگار متعال و عنایت‌ها و تفضلات و تجلی خدا بر دل‌ها که دل‌ها نورانی بماند و بقای در مسیر دین خدا داشته باشند، این‌ها امسال می‌تواند بیشتر باشد و حتماً با تلاش شما این امر رقم خواهد خورد.

سالی که گذشت شیرینی‌هایی را داشت، یکی از شیرینی‌های مهم آن مسئله انتخابات بود که بحمدالله خوب برگزار شد، با توجه به این همه شرارتی که صورت گرفته بود و این همه بدخواهی و جوسازی و تلاش برای این که مردم را ناامید کنند و در عین حال از جهت داخلی هم با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم، با مشکلات مدیریتی مواجه بودیم و مسائل و ضعف‌هایی وجود داشت اما با همه این‌ها مردم بی‌اعتنایی کردن و پای صندوق‌های رأی آمدند و انصافاً زمینه خوبی را رقم زدند و حضورشان را در نظام مقدس جمهوری اسلامی و وفاداریشان را به ولایت و شهدا و امام اعلام کردند.

دولت هم در این سال بحمدالله خوش درخشید و شخص آقای رئیس‌جمهور با تلاش‌های مجدانه‌اش در عرصه‌های مختلف و در عرصه‌های داخلی و خارجی و حضور در میان مردم و پیگیری مشکلات، امید را در دل‌ها تقویت کرده است که ان‌شاءالله این ادامه پیدا می‌کند.

دولتمردان هم بخشی از آن‌ها همراهی‌های خوبی داشتند که امیدوار هستیم همه این همکاری‌های خوب را با دولت داشته باشند و ان‌شاءالله پایان این دولت یک پایان درخشنده باشد که کارهای زیربنایی و مبنایی که انجام داده است، مردم آن‌ها را در عرصه اقتصاد و زندگی خودشان مشاهده کنند.

در بخش مسکن باید بیشتر دولت فعال باشد و در استان هم به همین شکل حالا من نمی‌خواهم راجع به این مسائل صحبتی داشته باشم. دولتمردان استانی ما باید بیایند و گزارش بدهند و مسائل را برای مردم بگویند منتهی همان‌طور که بارها گفته‌ایم گزارش‌های واقعی و گزارش‌های میدانی که امید را تقویت کند و گزارش‌هایی که مردم آن‌ها را در میدان ببینند، بدهند گزارش‌هایی که معمولاً با واقعیت وفق ندهد ناامیدی و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند که من راجع به این معنا صحبتی نمی‌خواهم داشته باشم.

من می‌خواهم در این آغاز سال توجه همه شما عزیزان را جلب کنم به آیه شریفه 12 سوره مبارکه مائده که آیه خوبی است و من و شما را خیلی نسبت به برنامه‌هایمان امیدوار می‌کند به این معنا که خداوند متعال نصرت‌هایی را که برای بندگانش دارد، تبیین می‌کند.

ما در قرآن می‌خوانیم که اگر شما خدا را یاری کنید خداوند متعال هم شما را یاری می‌کند «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» این نصرتی که ما می‌توانیم برای خدا داشته باشیم چیست؟ این در آیه 12 سوره مبارکه مائده مشخص شده است که نصرت چیست و چند مصداق آن را خداوند بیان کرده است «قَالَ‌ اللَّهُ‌ إِنِّي‌ مَعَکُمْ‌» خداوند متعال به بنی اسرائیل فرمود من با شما هستم ولی به شرطی که اهل تعبد باشید، فرار از عبودیت خدا نداشته باشید و کُندی در عبادت و بندگی نکنید. اهل گره‌گشایی از جامعه و مشکلات مردم باشید و انفاق کنید و خدمت مالی و انواع این‌ها به مردم داشته باشید. شرط دیگر آنکه به اولیاء من ایمان بیاورید، به کسانی که من برای شما می‌فرستم ایمان بیاورید، پیغمبر می‌فرستم، جانشین پیغمبر معین می‌کنم، مشخص می‌کنم که از ولی‌فقیه تبعیت کنید پس از این‌ها تبعیت کنید.

چهارم آنکه اولیای الهی را تقویت کنید، یعنی نه تنها تبعیت کنید بلکه آن‌ها را تقویت کنید، تقویت ولی امر مسلمین، تقویت امام مسلمین، تقویت نبی جامعه این انتظار پروردگار است حالا این تقویت‌ها چگونه صورت بگیرد؟ انسان می‌تواند بررسی کند و راه‌های مختلف دارد عمده این است که اولیاء الهی تقویت شوند و خدا این انتظار را از ما دارد.

پنجم: کارهایتان را با خدا معامله کنید با غیر خدا معامله نکنید. این پنج مورد را خداوند می‌فرماید نشانه نصرت من است و اگر شما این‌ها را داشته باشید من هم حتماً شما را یاری می‌کنم و نصرتتان خواهم کرد.

ان‌شاءالله ما در این سال جاری به همین پنج مورد کاملاً عمل کنیم و سالمان را با همین‌ها رقم بزنیم، حتماً می‌تواند سالی پربرکت برای همه ما باشد. 

بنابراین انتظار بنده به عنوان طلبه حقیر آن است که ان‌شاءالله در این سال برای اینکه نظام اسلامی تقویت شود، وحدتمان را بیشتر کنیم، مهربانی‌هایمان نسبت به همدیگر را بیشتر کنیم، دل آزردگی‌ها را کم کنیم، نسبت به همدیگر پرخاشگری‌ها و رو دررویی‌ها را هر چه می‌توانیم کاهش بدهیم و انسجام خودمان را بیشتر کنیم و این هم قطعاً به سلامت جامعه و استانمان و عمران استانمان بیشتر می‌افزاید.

این‌گونه نیست که همه مسائل را با رسانه‌ای کردن و در مرئا و منظر پخش کردن بشود حل کرد، نه خیلی از مسائل را می‌توان با هدایت‌های جامعه و کمک به یکدیگر و تعاون حل و فصل کرد.

آخرین انتظارم این است که حضور جهادی ما در عرصه‌های مختلف زیاد باشد، حضور جهادی و کمک کردن به هم و انجام کارهای جهادی چه در عرصه‌های داخلی و چه در عرصه‌های خارجی بیشتر باشد؛ در عرصه بیرونی مقاومت امروز الحمدالله به فضل الهی درخشنده است و خوب درخشیده و جلو رفته است و غزه علیرغم همه این سختی‌هایی که دیده و شهادت‌هایی که بوده، مقاومت کرده است که از این‌ها باید جهادگونه حمایت شود و پشت این‌ها نباید خالی شود و این‌ها به امور روزمره نباید تبدیل شود و مستمر باید در عرصه‌های جهادی که نظام اسلامی می‌طلبد، همه حضور داشته باشیم.

ان‌شاءالله موفق و مؤید باشید و سالی بسیار خوب و پربرکت و ارزشمند داشته باشید؛ طبعاً در آغاز سال بیانات و فرمایشات مقام معظم و معزز رهبری را خواهید شنید و با دل و جان به آن فرمایشات همه عمل خواهیم کرد و کشور را به مقصدی که همه داریم و امام و شهدا داشتند ان‌شاءالله می‌رسانیم.»

انتهای پیام
captcha