دولت و دولتمردان حامی مردم در اقتصاد باشند
کد خبر: 4206708
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
امام جمعه گرگان:

دولت و دولتمردان حامی مردم در اقتصاد باشند

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه دولتمردان باید خدمات صورت گرفته را برای مردم تبیین کنند، گفت: اقتصاد باید از سیطره دولت خارج شده و به مردم واگذار شود، بنابراین دولت باید تنها نقش حمایت‌گری و نظارتی داشته باشد.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، گفت: لازمه عبور از صراط مستقیم چشم‌پوشی از گناهان است و افرادی که گناه می‌کنند در دنیا دچار جهنم شده و همین امر مانع از عبور آنها از صراط مستقیم می‌شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه انسان در طول روز چندین بار در نمازهای یومیه از خدای متعال می‌خواهد تا او را به راه راست هدایت کند، اظهار کرد: بخل، حسد، شرک و دیگر گناهان دنیوی سبب‌ساز دنیای جهنمی شده و برای رهایی از آن باید همواره به خدای متعال توکل کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به دگرگونی طبیعت در فصل بهار و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، بهار معنویت تصریح کرد: در دعای تحویل سال از خدا می‌خواهیم تا احوال و حالات ما احسن‌الحال شود، بنابراین توجه به معنویات در این ماه عزیز سبب دست‌یابی به قرب الهی و حال خوش در انسان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ما مشکلات اقتصادی نیز در کشور داریم، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلفی همچون صنعت، هواوفضا، نظامی، دفاعی و علوم دانش‌بنیان دست یافتیم، اما دشمن با بزرگ جلوه دادن مشکلات سعی در ترویج یأس و ناامیدی در جامعه داشته تا زمینه تسلط خود را بر کشور ما فراهم کند، بنابراین افراد باید از ظرفیت خود برای تبیین دستاوردها بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه اقتصاد باید از سیطره دولت خارج شده و به مردم واگذار شود، افزود: اقتصاد باید به دست مردم سپرده شود و دولت تنها حامی و ناظر مردم در این حوزه و زمینه باشد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مسئولان دستاوردهای بزرگی در استان در راستای شکوفایی اقتصادی داشتند، جزیره آشوراده، منطقه آزاد اینچه‌برون و پتروشیمی را از طرح‌های مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت: لازم است دولتمردان این خدمات را برای مردم تبیین کرده تا با امیدافزایی در جامعه با تمام توان در راه رفع مشکلات مردم قدم بردارند.

انتهای پیام
captcha