جامعه قرآنی خوزستان نیازمند هم‌افزایی بیشتر است
کد خبر: 4207395
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

جامعه قرآنی خوزستان نیازمند هم‌افزایی بیشتر است

استاندار خوزستان جذب عموم مردم به قرآن را از جامعه قرآنی خواستار شد و گفت: جامعه قرآنی استان‌ ما باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشد. کسی در این شرایط که دشمن علیه فرهنگ قرآنی ما بسیج شده است، به تنهایی کار نکند بلکه باید با هم متحد باشید.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، دیدار استاندار خوزستان با جامعه قرآنی، امروز چهارشنبه ۸ فروردین همزمان با شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار شد.

در این مراسم که یک ساعت و نیم پس از ساعت مقرر آغاز شد، علی حزبیان، تلاوت ابتدایی برنامه را بر عهده داشت‌.

پس از آن علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا از زحمات جامعه قرآنی در طول سال گذشته قدردانی کرد و ضمن تبریک سال جدید و تقارن آن با ماه بهار قرآن، گفت: ان شاءالله در این سال در انجام وظیفه خود در نشر قرآن توفیق داشته باشیم.

وی اظهار کرد: قرآن کریم مرکز و مبدأ همه معارف است و به فرموده امام راحل، اگر قرآن نبود، باب معرفة الله بسته بود الی الابد. همه اصول و احکام و موضوعات قرآن به این‌ چند اصل برمی‌‌گردد؛ توحید، نبوت و معاد و پس از آن فروعات ما؛ امامت و هدایت بندگان به صلاح دنیا و آخرت آنها است. باید به صورت قوی درباره این موضوعات کار کنیم.

وی با اشاره به آثار انس و آشنایی با قرآن گفت: کسی که با قرآن آشنا می‌شود قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کند. قاری، حافظ، مفسر و متدبر در قرآن نور دلش را از خدا می‌گیرد و به نور الهی هدایت می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: قرآن قطب نمایی است که انسان را با روح الهی و فطرت پاک آشنا می‌کند و او را به بالاترین درجه قرب الهی می‌رساند.‌ حافظ و قاری قرآن این مقام را دارد به شرط آنکه سیر و سلوک قرآنی داشته باشد و از اهل عصیان و اهل دنیا و مادیات هجرت کند.

حسینی‌محراب ادامه داد: قاری و حافظ از همراهان خود در ارزش‌ها و فضایل سبقت می‌جوید و در کارهای خیر پیشتاز است. حامل قرآن برای دیگران اسوه است. قاری و حافظ قرآن وقتی بر خودش تسلط پیدا کند و خلوص در توحید داشته باشد می‌تواند به این مقام‌ها به دست پیدا کند. بدون اخلاص اثرگذاری بر خود و دیگران نخواهیم داشت. این درس قرآن است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه قاریان و حافظان ما در زمینه‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی سرآمد هستند، گفت: امیدوارم در سطح جامعه و بین مردم نیز به گونه‌ای رفتار کنند که دیگران را نیز جذب قرآن کنند. محفل امام حسنی‌‌ها که دیروز در استادیوم آزادی دیدیم و حضور آن جمعیت به خاطر زیبایی قرآن بود و این نشان دهنده اثر قرآن در قلب‌ها است.

وی تاکید کرد: قرائت یک قاری باید به گونه‌ای باشد که‌ قلب‌ها را به خدا متوجه سازد و همراه با آیات او را به عوالم بهشت و جهنم سیر بدهد و این می‌طلبد که خود قاری در درجه اول این تسلط را پیدا کرده باشد تا بتواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

حسینی‌محراب جذب عموم مردم به فعالیت‌‌های قرآنی را از جامعه قرآنی خواستار شد و گفت: امیدواریم جامعه قرآنی در دو بخش خواهران و برادران با تلاش و برگزاری محافل و جلسات قرآنی به ویژه با کار بیشتر در مدارس و دانشگاه‌ها بتوانند جریان‌‌های شیطانی که مقابل حق قرار دارند شکست بدهند و عموم افراد را به جامعه نورانی خود اضافه کنند.

استاندار خوزستان افزود: گسترش فرهنگ قرآن با تلاوت و تدبر و تفسیر و تواشیح میسر است. شما باید بتوانید تعالیم قرآن را به نسل تشنه دین و توحید منتقل کنید. ما باید با کمک هم موانعی که بر سر راه نشر قرآن است از میان برداریم. در میدان و در کنار مجموعه‌هایی مثل ارشاد و سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها باشید و حضور شما در این فضاها، به گونه‌ای باشد که آن‌ها را بیمه کند.

وی تأکید کرد: جامعه قرآنی استان‌ ما باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشد. کسی در این شرایط که دشمن علیه فرهنگ قرآنی ما بسیج شده است، به تنهایی کار نکند. باید با هم متحد باشید.

حسینی‌محراب همچنین گفت: محافل قرآنی و خانوادگی باید تکثیر شوند و قوام و قدرت بیشتری پیدا کنند. هر قدر می‌توانید با علما و حوزه‌های علمیه ارتباط برقرار کنید. فرهنگ قرآن از حوزه منتشر می‌شود. از آنجا است که تعالیم اسلام ناب ‌استخراج و منتشر می‌شود شما نیز با حضور خود و با استفاده از هنر قرآنی خود در نشر تعالیم قرآنی نقش‌آفرینی کنید.‌

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به آثار هم افزایی جامعه قرآنی و حوزه گفت: اگر جامعه قرآنی و حوزه علمیه کنار هم قرار بگیرند شور و شوق قرآنی باعث می‌شود درس‌های قرآن و تفسیر و تدبر قوام بیشتری بگیرد و حوزه علمیه با این شور و اشتیاق احساس مسئولیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در امر قرآن پیدا می‌کند.‌

در ادامه سید کریم موسوی، مبتهل استان برای اجرای ابتهال دعوت شد که پیش از اجرای خود خطاب به استاندار گفت: ایجاد رونق در فضای جامعه قرآنی منوط به این است که مجموعه استانداری، سازمان‌ها و دستگاه‌ها را مجاب کند که کارهای قرآنی را جدی بگیرند و خود را موظف بدانند تا به کارهای قرآنی کمک کنند.

وی گفت: در سایر استان‌ها شهرداری‌ها و استانداری‌ها هستند که پایه کار قرآنی هستند. اکثر فعالیت‌های قرآنی منوط به بودجه ناچیز و غیر منطقی سازمان‌ها و نهادها نیست. ما در ارشاد بودجه‌ای برای قرآن نداریم. اگر مجموعه‌های صنعتی بخشی از هزینه‌های خود را برای کار قرآنی قرار دهند، اتفاقی نمی‌افتد. این در قانون نیز وجود دارد. از استاندار می‌خواهیم در طول سال همت کنند بهترین کارهای قرآنی در استان اتفاق بیافتد.

در ادامه این برنامه، خانواده سالمی از شادگان به عنوان خانواده قرآنی به جایگاه دعوت شدند. فرزندان این خانواده؛ محمدمهدی حافظ کل و ریحانه حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم هستند که در ادامه به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای گروه تواشیح العباد و اهدای لوح تقدیر به حافظان قرآن بخش‌های دیگر برنامه دیدار استاندار خوزستان با جامعه قرآنی بود‌. اقامه نماز جماعت و ضیافت افطار پایان بخش این دیدار بود‌.

انتهای پیام
captcha