۴۰۰ دانش‌آموز محروم شهرکرد از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند + عکس
کد خبر: 4207809
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
در ایام نوروز

۴۰۰ دانش‌آموز محروم شهرکرد از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند + عکس

مسئول گروه جهادی شهید شهرانی شهرکرد از برپایی اردوی جهادی با حضور ۴۰ معلم جهادگر در روستاهای اطراف این شهر و بهره‌مندی ۴۰۰ دانش‌آموز کم‌برخوردار از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این گروه خبر داد.

اردوی معلمان جهادی

پوریا حشمتی، مسئول گروه جهادی شهید شهرانی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات این گروه جهادی، اظهار کرد: گروه جهادی شهید شهرانی از هشت سال قبل تا کنون در عرصه آموزش و تربیت فعالیت دارد که سالانه ۲ نوبت در ایام نوروز و تعطیلات تابستان اردو جهادی برگزاری می‌کند که در هر نوبت، حدود ۴۰ معلم و دانشجومعلم جهادی شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال با توجه به هم‌زمانی با ایام ماه مبارک رمضان سعی شد این اردو در اطراف شهر شهرکرد و در روستای مرغملک و شهر سودجان برگزار شود که حدود ۴۰۰ دانش‌آموز از خدمات ۴۰ معلم جهادی در چهار روز بهره‌مند شدند.

حشمتی تأکید کرد: حضور یک معلم در اردوهای جهادی می‌تواند ضمن تزکیه نفس برای معلم و احساس آرامشی که به واسطه خدمت به افراد بی‌بضاعت و کم‌برخوردار در او به وجود می‌آید، تعاملات اجتماعی او را نیز افزایش دهد و باعث تغییر نگاه جامعه نسبت به معلم و پررنگ‌تر شدن نقشش شود.

حشمتی ادامه داد: تکلیف اصلی معلم بسیجی نقش‌آفرینی در تمدن‌سازی و تحول، نقطه شروع آن است، ما اعتقاد داریم تحول شکل نمی‌گیرد مگر با فعل و کار جهادی لذا این اردوها تمرینی برای بالا بردن روحیه جهادی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: مشکل دانش‌آموزان محروم و غیرمحروم کشور در حال حاضر فقط آموزش نیست و توجه به تربیت از جمله مهم‌ترین مباحثی است که متأسفانه تاکنون آن‌طور که باید به آن توجه نشده است.

مسئول گروه جهادی شهید شهرانی اضافه کرد: تجربه خدمت به دیگران بدون داشتن هیچ توقعی، لذتی است که کمتر کسی به آن دست پیدا می‌کند که می‌شود طعم این لذت را در اردوهای جهادی چشید.

حشمتی در پایان گفت: طی این اردو ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و دانش‌آموزان، برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌ای خوبی برای اهالی روستا و خانواده‌ها در حوزه تربیت فرزند، احکام شرعی، سبک زندگی اسلامی و مباحث توحیدی نیز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha