برای درک شب قدر خود را احیا کنیم
کد خبر: 4207833
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

برای درک شب قدر خود را احیا کنیم

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای آمادگی شب قدر باید خود را احیا کنیم چراکه سرنوشت انسان در آخرین شب‌قدر معین می‌شود.

حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبیحسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی بیان کرد: بین شب‌های قدر و احیا نکته‌ کلیدی وجود دارد چرا که در شب‌های احیا خود را آماده می‌کنیم که بتوانیم شب‌های قدر را درک کنیم و برای این کار وظیفه‌ایی بر گردن انسان است که باید خود را آماده کند.

وی بیان کرد: انسان دو زندگی دارد یک زندگی معمولی که همه موجودات از آن برخوردار هستند و خداوند متعال نیز زمانی که می‌خواهد انسان را خطاب قرار دهد به دیدگاه انسانی آن‌‌ها توجه می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: در زبان فارسی نیز کلماتی وجود دارد لذا زمانی که به آیات قرآن‌کریم رجوع می‌کنیم می‌بینیم که خداوند نیز در قرآن اشاره کرده است که شما را آفریدیم و به شما چشم، گوش و دل دادیم و قلب به یک معنویتی نیاز دارد مانند شب قدر لذا در شب احیا خود را حاضر می‌کنیم تا به درک شب قدر برسیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: اولین کاری که در این شب‌ها انجام می‌شود ارتباط با خداوند است که در دعای جوشن کبیر اسامی خداوند را بر زبان جاری می‌کنیم و برای ارتباط با خداوند یک سری نکات نیاز بوده که باید رعایت شود مانند وضو گرفتن، غسل و خواب نبودن برای از دست ندادن فرصت‌هایی که در این شب وجود دارد.

وی اظهار کرد: شب قدر به معنای شروع یکسال جدید بوده بنابراین باید نگاهی به اعمال گذشته بیاندازیم که آیا از عمر و لحظه‌های زندگی خود استفاده کرده و توبه‌ای داشته‌ایم و درصدد جبران کارهای اشتباه خود برآمدیم لذا لازم است در شب‌ قدر پرونده گذشته را بررسی و برای هدف آینده خود برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: برای آمادگی شب قدر باید خود را احیا کنیم چراکه سرنوشت انسان در آخرین شب‌قدر معین می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امام صادق می‌فرماید؛اگر بنده‌ایی با نیت خالص توبه کند خداوند او را می‌بخشد احساس آرامش کرده و انسان تأثیرگذاری خواهد بود، تصریح کرد: در شب‌های احیا مهم است انسان استغفار را جدی‌ بگیرد چراکه در آیه ۷۹ سوره واقعه گفته شده فقط انسان‌های پاک قرآن را درک می‌کنند و در وجود آن‌ها نفوذ می‌کند.

انتهای پیام
captcha