ضرورت تبلیغ دوره‌های قرآن در جامعه امروز
کد خبر: 4208482
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱

ضرورت تبلیغ دوره‌های قرآن در جامعه امروز

استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: دوره‌های قرآنی که سنت بوده و در خونه افرادی برگزار شده و یا حتی در مساجد برای ختم قرآن و در ماه مبارک رمضان سنت بوده و بعد از بیماری کرونا نیز شامل کمرنگی آن بودیم اما باید برای تبلیغ این واجب دینی تلاش کرد چرا که تلاوت قرآن در خانه نوری عظیم است.

حجت‌الاسلام امید هادیان‌مهر، استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبیبا توجه ایام ماه مبارک رمضان که بهار قرآن کریم نیز نامیده می‌شود هر ساله نیز دوره‌های قرآن خانگی و جمعی در مساجد و خانه‌ها برگزار می‌شود برای ثواب یک ختم قرآن، بانوان در ماه رمضان به دور از مسائل روزمره به گوش کردن قرآن پرداخته و در جلسات نیز شرکت می‌کنند و آقایان نیز به دلیل شاغل بودن می‌توانند در دوره‌های قرآن مساجد در عصر شرکت کنند.

حجت‌الاسلام امید هادیان‌مهر، استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن بوده و همانطور که در طول سال هر ماهی یک ختم قرآن ثواب دارد و انسان در طول سال هر ماه یک خط قرآن نیز بخواند ثواب دارد.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سفارش شده است که هر سه روزی یک ختم قرآن انجام شود و اگر انسان روزی یک ختم قرآن کند بهتر والا همان سه روز ثواب زیادی دارد، امام رضا(ع) یک آیه برابر با یک ختم قرآن است.

حجت‌الاسلام هادیان‌مهردر خصوص دوره‌های قرآن در ماه رمضان، اظهار کرد: قرآن خواندن و جماعت بودن سنت‌های خوبی، که در کنار یک دیگر قرار گرفته و در معارف دینی نیز به جمع بودن سفارش شده است که ثواب بسیاری دارد.

استاد الهیات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: قرآن خواندن با جماعت ثواب چند برابری دارد همانطور که خدا می‌گوید می‌توانید نماز فرادی بخوانید اما ثواب چندانی نداشته و به جماعت نیز سفارش شده حتی دعا کردن نیز در جمع حاجت روایی را در پی دارد و دین ما به جماعت سفارش کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دوره‌های قرآنی که سنت بوده و در خونه افرادی برگزار شده و یا حتی در مساجد برای ختم قرآن و در ماه مبارک رمضان سنت بوده و بعد از بیماری کرونا نیز شامل کمرنگی آن بودیم اما باید برای تبلیغ این واجب دینی تلاش کرد چرا که تلاوت قرآن کریم در خانه نوری عظیم است.

حجت‌الاسلام هادیان‌مهر با بیان اینکه امام جعفر صادق فرمودند؛ اگر مشلی و یا حاجتی داشتید جماعتی را دعوت به خانه کرده و جلسه‌ایی بگیرید و حاجت را بخواهید بیان کرد: بهتر است انسان سعی کند یک دوره قرآن خانگی تشکیل داده که هم حاجت روا شده و نوری نیز در خانه او پدیدار می‌شود و آن خانه برای اهل آسمان می‌درخشد مانند ستاره‌هایی بوده که در آسمان آن را مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha