سرنوشت قدس و‌مسلمانان با یکدیگر پیوندی‌عمیق و‌جدانشدنی دارد
کد خبر: 4208538
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
استاندار خراسان جنوبی:

سرنوشت قدس و‌مسلمانان با یکدیگر پیوندی‌عمیق و‌جدانشدنی دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: روز قدس، با فراهم آوردن زمینه یکصدایی در همه دنیا، نور امید را در دل مستضعفان عالم روشن کرد تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت روز قدس به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که "ماه رمضان براى ما ماه فلسطین است. مى‌دانید جمعه‌ آخر این ماه را امام عزیز ما روز قدس نامگذارى کردند و ما همه‌ ماه رمضان مى‌خواهیم مردم خودمان و ملت‌هاى منطقه را آماده کنیم تا در روز قدس فریاد یک‌آهنگ خودشان را بر علیه متجاوزان صهیونیسم بلند کنند و حرف حق خودشان را بزنند و دل صهیونیست‌ها و حامیانشان را بلرزانند؛ این ماه رمضان ماست".

وی افزود: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، از آن‌ جهت حائز اهمیت است که با فراهم آوردن زمینه یکصدایی در همه دنیا، نور امید را در دل مستضعفان عالم روشن کرد تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

 قناعت ادامه داد: بعد از دستور ویژه امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) در سال ۱۳۵۸، حالا دیگر ۴۵ سال است که روز قدس به روز اعلام همبستگی جهانی آزادیخواهان با آرمان‌های فلسطین و روز فریادهای بیکرانه در دفاع از مظلومیتی بی‌مرز تبدیل شده و بدون تردید امسال با پررنگ‌تر شدن کودک‌کشی‌ها و مظلوم‌کشی‌های ناشی از خوی ددمنشانه صهیونیست‌ها و سیاست‌های خصمانه مستکبران عالم و بیشتر شدن نفرت و انزجار همه حق‌طلبان جهان از سفاکان عالم، روز قدس حال و هوایی ویژه‌تر از همیشه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال و در بزرگداشت این روز بزرگ، مردم ولایتمدار، مؤمن و همیشه در صحنه خراسان جنوبی یکبار دیگر با آرمان‌‌های امام راحل عظیم الشأن (رضوان الله تعالی فرجه الشریف) تجدید پیمان می‌کنند، به این امید که هرچه زودتر زمینه آزادی قدس شریف و مظلومان فلسطین فراهم گردد.

وی در این پیام‌ نوشت: اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعت‌ها و عبادت‌های مردم شریف استان خراسان جنوبی، فرارسیدن یوم الله قدس را به عنوان نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت مسلمانان گرامی داشته، ضمن دعوت از حضور و همراهی گسترده مردم عزیز استان در راهپیمایی روز قدس، سربلندی اسلام و مسلمین را از درگاه احدیت مسئلت دارم.

بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور فردا در بیش از ۱۰۰ نقطه استان برگزار خواهد شد.

راهپیمایی روز قدس در بیرجند ساعت ۱۰ روز جمعه ۱۷ فروردین ماه با اجتماع در میدان ابوذر شروع می‌شود و با طی مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع)، میعادگاه نماز جمعه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha