رشد بیش از ۴۱ درصدی پرداخت زکات واجب در کرمان
کد خبر: 4209415
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

رشد بیش از ۴۱ درصدی پرداخت زکات واجب در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه کرمان در سال ۱۴۰۲ در بحث پرداخت زکات واجب ۴۱.۱ درصد و در زکات مستحب ۲۷.۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است، گفت: ۷۹۵ پایگاه با یک‌هزار و ۲۹۰ نیرو آماده جمع‌آوری زکات فطریه در کرمان هستند.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز، ۲۰ فروردین‌ماه در شورای زکات استان کرمان با بیان اینکه اقدامات شایسته‌ای از سوی کمیته امداد در کرمان انجام شده، گفت: برنامه‌های کمیته امداد در طول سال و در ماه رمضان به صورت ویژه برگزار ‌می‌شود و آماده هستیم تا در روز عید فطر کمک‌های فطریه مردم را جمع‌آوری کنیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از میزان پرداخت فطریه در دو سال گذشته در کرمان پرداخت و افزود: میزان فطریه نقد و کالا وارد شده به کمیته امداد در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۰ هزار و ۳۶۱ مورد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۶ هزار و ۷۲۹ مورد بوده است و در سال گذشته شاهد ۸۰.۴ درصد رشد بوده‌ایم.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه کرمان در سال ۱۴۰۲ در بحث پرداخت زکات واجب ۴۱.۱ درصد و در زکات مستحب ۲۷.۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است، اظهار کرد: امسال در مجموع ۷۹۵ پایگاه (۲۰۸ پایگاه زکات فطره، ۲۵۴ پایگاه خیریه) با یک‌هزار و ۲۹۰ نیرو آماده جمع‌آوری زکات فطریه در کرمان هستند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه فطریه از موضوعات مهم و دست برای مصرف آن باز است، گفت: اولویت مصرف زکات فطریه برای فقرا است که این امر گاهاً جدی گرفته نمی‌شود و با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود فقرا، فطریه می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و باید تلاش داشته باشیم در سبد اقتصادی فقرا قرار بگیرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه برخی از مردم زکات فطریه خود را به مراجع غیر رسمی می‌پردازند که قابل آمارگیری نیست، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود تجمیع فطریه‌های جمع‌آوری شده و تصمیم‌گیری مصرف بر اساس مصوبات شورا انجام گیرد. اگر بخواهیم یک گره باز کنیم تجمیع فطریه‌ها و مدیریت انها به صورت منسجم نتایج بهتری دارد و قدرت بیشتری در حل مشکلات خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha