محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در آذربایجان‌شرقی برگزار شد + عکس
کد خبر: 4209579
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

محفل دانش‌آموزی انس با قرآن در آذربایجان‌شرقی برگزار شد + عکس

هم‌زمان با سراسر کشور بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان در 5 هزار مدرسه و مرکز آموزشی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

محفل دانش‌آموزی، انس با قرآن در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، هم‌زمان با سراسر کشور در بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع تبریز و در ۵ هزار مدرسه و مرکز آموزشی استان برگزار شد.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این محفل، با بیان اینکه تنها راه نجات بشریت از معضلات و گرفتاری‌ها، رجوع به قرآن و زندگی قرآنی است، گفت: برنامه‌های تربیتی گوناگونی با محوریت قرآن در مدارس در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حضور در جمع دانش‌آموزانی که مسیر قرآن را انتخاب کرده‌اند، افتخار بزرگی است و با قدردانی از مجموعه عوامل برگزار کننده این محفل، اظهار کرد: قرائت، حفظ، ترویج و تبلیغ معارف قرآن کاری بسیار پسندیده و ارزشمندی است؛ اما زندگی قرآنی فقط به برگزاری محافل قرآنی و قرائت آن اشاره ندارد.

سعادتی، افزود: باید یک گام جلوتر رفته و زندگیمان را با مفاهیم قرآنی و دستورات و توصیه‌های الهی، مانوس کنیم و همه ما و در وهله اول مکلف و موظف به درک پیام‌های قرآن و عمل به آن هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار کودکان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین و غزه، تصریح کرد: دنیا در در مقابل کشتار وحشیانه کودکان مظلوم غزه سکوت کرده است. با وجود کشته شدن بیش از ۲۰ هزار زن و کودک که بسیاری از آنان پرستار، پزشک، امدادگر، خبرنگار و دانش‌آموز بودند، حامیان این نسل کشی نباید در امان باشند. اگر بشریت می‌فهمید در چه دامی گرفتار شده است، هر چه زودتر به قرآن تمسک می‌جست؛ چرا که درمان تمام مشکلات عمل به قرآن است. 

وی در ادامه ضمن قدردانی از معلمان و دانش‌آموزانی که در راه ترویج فرهنگ قرآن، تلاش می‌کنند، اظهار کرد: مفتخریم به وجود معلمان و نوجوان و دانش‌آموزانی که امروز در حوزه‌های قرآنی پیشرو و پیشقدم هستند و خود را به عنوان حافظ قرآن و پیام الهی معرفی کرده و در این مسیر گام برمی‌دارند. 

سعادتی، خاطرنشان کرد: ما به خاطر وجود شما دانش‌آموزان قرآنی به آینده امیدوار هستیم؛ اگر امروز مصمم هستیم که فردایمان بهتر از امروز باشد، باید از شما استعدادهای قرآنی حمایت از کرده و تلاش مضاعفی در این حوزه داشته باشیم.  

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: اگر معتقد هستیم راه عبور کشور از مشکلات و معضلات فرهنگی از آموزش و پرورش می‌گذرد، باید در مسیر ترویج فرهنگ قرآن پیشقدم شویم‌. قدردان تمام کسانی هستیم که در این مسیر قدم برداشته‌اند و باید از همین امروز تلاش مضاعفی در این راستا کنیم؛ چرا که آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد. هر یک از ما باید به سهم خود کمک کنیم جامعه به معنی واقعی کلمه قرآنی باشد.

انتهای پیام
captcha