مؤمنان باید اهل فضلیت بودن را حفظ کنند
کد خبر: 4209798
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱

مؤمنان باید اهل فضلیت بودن را حفظ کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: خطبه 193 نهج البلاغه با خطاب «فالمتّقون فيها هم أهل الفضائل» به ویژگی متقیان اشاره دارد و حضرت علی(ع) می‌فرماید اهل فضلیت مورد توجه خداوند است، پس این یک‌ماه که تلاش کردیم به این فضلیت دست یابیم، باید بتوانیم تا سال آینده این اهل فضیلت بودن را حفظ کنیم.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 22 فروردین ماه در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه برای همه اهل تقوا و دیانت، سعادت مسئلت دارم، اظهار کرد: بنابر آیه 183 سوره بقره «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد روزه بر شما مقرر شده است همان گونه كه بر كسانى كه پيش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد كه پرهيزگارى كنيد» فلسفه روزه نیل به تقواست زیرا مؤمنان یک‌ماه با پالایش درون به سعادت الهی و تقوا دست می‌یابند.
 
وی با اشاره به خطبه 193 نهج البلاغه که به خطبه همّام معروف است، افزود: این خطبه با خطاب «فالمتّقون فيها هم أهل الفضائل» به ویژگی متقیان اشاره دارد و حضرت علی(ع) می‌فرماید اهل فضلیت مورد توجه خداوند است، پس این یک‌ماه که تلاش کردیم به این فضلیت دست یابیم، باید بتوانیم تا سال آینده این اهل فضیلت بودن را حفظ کنیم.
 
امام جمعه رشت ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم رشت در صف نماز عید سعید فطر گفت: از دولت پرتلاش بابت زحمات‌شان تشکر می‌کنیم، دولت برای مهار قیمت‌ها و تثبت نرخ اجناس به ویژه کالاهایی که بسیار مورد استفاده مردم است، تلاش کند زیرا دشمن از همین طریق ورود می‌کند.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دولت در عین حال تلاش می‌کند که شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را محقق کند، باید همه نمایندگانش در استان‌ها قیمت‌ها را ثابت نگه دارند زیرا تلاطم بازار به نفع مردم و جامعه نیست.
 
وی با بیان اینکه همه مسئولین باید خود را وقف مردم کنند، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان این دولت شاهد تثبیت قیمت‌ها شویم.
 
آیت الله فلاحتی بیان کرد: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمود «گروهی از امت من کافرند یک گروه از آنها کسانی هستند که بر علیه امت من سلاح می‌فروشند»، سلاح فقط توپ و تانک و موشک و غیره نیست بلکه هرچیزی که دشمن را تقویت کند نظیر انرژی، سوخت، کالا، غذا و غیره دشمنی با امت اسلام است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هر چیزی که دولت‌ها به رژم صهیونیستی بدهند مشمول این سخن پیامبر است. عربستان، ترکیه،  اردن، عمان، مصر، سودان، موریتانی و غیره که از کشورهای اسلامی هستند اما هنوز کمک‌هایشان به این رژیم جانی قطع نشده باید دقت کنند، دولت ترکیه با فشار مردم دیروز تصمیم گرفته که 40 قلم کالا را به رژیم ندهد، بقیه کشورهای اسلامی هم در اقدام خود تجدید نظر کنند.
 
گفتنی است، صبح امروز، 22 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور مردم مؤمن استان گیلان بعد از یک ماه بندگی و عبادت در صفوف نماز عید سعید فطر نماز را اقامه کردند، در شهر رشت  نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با حضور باشکوه مردم و مسئولین در خیابان جنب مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد.
انتهای پیام
captcha