تعداد موقوفات قرآنی در آذربایجان غربی افزایش یابد
کد خبر: 4209820
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی:

تعداد موقوفات قرآنی در آذربایجان غربی افزایش یابد

امام جمعه ارومیه گفت: سرمایه‌گذاری بر قرآن کریم یکی از زیباترین اعمال انسانی است و برخی در این خصوص اعمال خیریه و ‌موقوفاتی به نام‌ وقف قرآنی دارند، اما این اتفاق در آذربایجان‌غربی کم رنگ است.

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی امام خمینی ارومیه گفت: موقوفات قرآنی از جمله زیباترین وقف‌ها است و این وقف همزمان با عید سعید فطر در استان احیا شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری بر قرآن کریم یکی از زیباترین اعمال انسانی است و برخی در این خصوص اعمال خیریه و ‌موقوفاتی به نام‌ وقف قرآنی دارند، اما این اتفاق در آذربایجان‌غربی کم رنگ است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: قرآن کتاب آسمانی و چراغ راه مسلمانان است که باید مقداری از اموال خود را وقف ترویج این کتاب آسمانی کنیم و امیدواریم به زودی شاهد احیا فرهنگسرای قرآن و عترت از سمت شهرداری ارومیه باشیم.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان از سمت خداوند وسیله‌ای از نوع رحمت الهی است تا معصیت‌های ما بندگان فرصت بخشیده شدن را داشته باشند.

حجت‌‌الاسلام قریشی با اشاره به دعاهای رمضان در صحیفه سجادیه بیان کرد: زمانی که ماه رمضان به اتمام می‌رسد، امام سجاد(ع) در دعای ۴۵ با عنوان‌ اتمام روزه‌داری به ماه رمضان سلام نثار می‌کند که از فضیلت، برکت و فضل رمضان بی نصیب شدیم.

وی گفت: انسان شاید در این دنیا درکی از بخشش و فضیلت ماه رمضان نداشته باشد مگر در روز قیامت که اجر آن بیشتر آشکار می‌شود.

امام جمعه ارومیه افزود: اگر در این ماه مبارک، هر روز یک بخش از قرآن کریم قرائت می‌شد نباید پس از اتمام ماه رمضان اعمال آن نیز فراموش شود بلکه ضمن برگزاری محافل قرآن خوانی، اعمال آن نیز تقویت شود.

وی با تاکید بر ‌اینکه صبر یکی از صفات مومنان است افزود: علاوه بر ‌اینکه خودمان در ‌زندگی‌خویش باید صبر پیشه کنیم باید دیگران را نیز ‌به صبر دعوت کنیم که صبر بر مصیبت، صبر عندالمعصیت و صبر طاعت سه شاخص صبر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی اضافه کرد: پس از عید فطر نیز تمام محافل و آیین‌های عبادی رمضان باید ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سمت مقام معظم رهبری گفت: مردم، مدیران و مسئولان همگی باید به سمت تحقق این شعار در کشورمان خاصه در آذربایجان‌غربی حرکت کنیم چرا که این موضوع مهمی است و تاکید بر شاخص مشارکت مردمی از تدابیر روز جامعه است.

انتهای پیام
captcha