توجه به حل مشکلات معیشتی مردم اولویت اول دولتمردان باید باشد
کد خبر: 4209829
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
امام جمعه تکاب:

توجه به حل مشکلات معیشتی مردم اولویت اول دولتمردان باید باشد

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در سال گذشته متاسفانه در سطح زندگی و حجم سبد معیشت خانوار نه تنها تأثیر مثبتی نداشته بلکه متاسفانه سفره خانواده‌ ایرانی، کوچک و کوچک‌تر هم شده است، در سال جدید، این خلا مهم حتما باید مورد توجه برنامه‌ریزان و مجریان اقتصاد کشور قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب ۲۲ فروردین ماه در نماز عید فطر ضمن تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مهم و قابل توجه تاریخ انبیا، که مورد هشدار قرآن کریم در آیه ۲۷ سوره عراف قرار گرفته است که خداوند می‌فرماید: «ای فرزندان آدم، مبادا شیطان شما را فریب دهد چنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد».

وی افزود: شیطان برای ایجاد لغزش، دست به هر نوع تاکتیک روانی و تبلیغاتی زد، از جمله: برای آدم و حوا سوگند یاد کرد، چهره خیرخواهانه به خود گرفت، از راه آرزوهای انسان وارد شد، با القای تهمت بدخواهی و حسادت‌ورزی به‌خدا، دروغ گفت، حضرت آدم و همسرش در آغاز به ابلیس اعتمادی نداشتند و شیطان برای جلب اعتماد آن‌ها سوگند یاد کرد و بر آن نیز تاکید کرد.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: آن‌چیزی که توانست فتنه، وسوسه و ترفند ابلیس را موثر کند، این بود که شیطان در این وسوسه توانست رابطه حبی و تحببی انسان و خدا را به‌هم بزند، اصل فتنه شیطان، متمرکز بر زدودن محبت خدا از دل انسان است، از این رو چنین القا کرد که خدای متعال حسود و بدخواه انسان بوده و او را از موهبت کمالاتی چون علم، قدرت، ابدیت و... محروم می‌خواهد، تا بتواند محبت انسان را نسبت به خدا از بین ببرد.

وی ادامه داد: طبق اسناد ارائه‌شده توسط سازمان آمار کشور، در ۹ ماهه نخست سال گذشته نرخ رشد اقتصاد کشور حدود پنج درصد بود؛ که سهم رشد خدمات ۹.۳ درصد، سهم رشد نفت ۱۳ درصد، سهم رشد صنایع و معادن تقریبا صفر درصد، سهم رشد کشاورزی هم اندکی به منفی میل داشته و نکته مهم این‌که این رشد ۵.۴ درصدی، متاسفانه در سطح زندگی و حجم سبد معیشت خانوار نه تنها تأثیر مثبتی نداشته؛ بلکه متاسفانه سفره خانواده‌ ایرانی، کوچک و کوچک‌تر هم شده است، در سال جدید، این خلا مهم حتما باید مورد توجه برنامه‌ریزان و مجریان اقتصاد کشور قرار گیرد.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: کشاورزی و دامداری و معدن از ظرفیت‌های این شهرستان در تولید و اشتغال‌زایی است تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به تکاب از مطالبات اصلی مردم تکاب است.

وی تصریح کرد: ادعا‌های نتانیاهو از روز اول مبنی بر نابودی حماس، آزادی اسرا بدون آتش‌بس و موارد دیگر تاکنون بی‌نتیجه بوده و رژیم صهیونیستی اهداف خود از تجاوز به غزه را از بین بردن حماس و تبدیل کردن غزه به یک منطقه امن برای رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای اسرائیلی و هم‌چنین مهاجرت‌دادن ساکنان غزه اعلام کرده بود.

حجت‌الاسلام کوهی عنوان کرد: با وجود این‌که رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب و کشتار گسترده فلسطینیان در غزه کرده، اما با گذشت بیش از ۶ ماه از این تجاوز، شکست سختی در تحقق هر کدام از این اهداف پذیرفته و نتوانسته اراده مقاومت را در هم بشکند و گروه‌های مقاومت همچنان به صورتی تاثیرگذار در عرصه میدانی حضور دارند.

انتهای پیام
captcha