کار فرهنگی به بهانه اعتبارات نباید روی زمین بماند
کد خبر: 4211073
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳

کار فرهنگی به بهانه اعتبارات نباید روی زمین بماند

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه کار فرهنگی به علت اعتبارات نباید روی زمین بماند، گفت: از مسئولان می‌خواهم از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی برای پیشبرد کارهای فرهنگی استان سهم بگذارند و کارهای فرهنگی در سال جدید روی زمین نماند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان عصر روز گذشته ۲۹ فروردین‌ماه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جدید با اشاره به اینکه برخی مصوبات سال گذشته شورا هنوز عملیاتی نشده است، اظهار کرد: جا دارد مسئولان امر جدیت و پیگیری بیشتری نسبت به مصوبات داشته باشند و از همان زمان که ابلاغ مصوبه به دستگاه انجام می‌گیرد باید عملیاتی شود و قرارگاه نیز در کنار دبیرخانه شورا باید جویای روند اجرایی شدن مصوبات از سوی دستگاه‌ها باشد و تساهل و مسامحه نباید صورت گیرد. 

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در تجلیل از یک رزمنده ایثارگر و جانباز مؤمن هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: مردم با حضور پرشور خود در تشییع مرحوم «جمعه‌علی کیانی هرچگانی» قدردان این چهره مؤثر بودند که در عرصه دفاع مقدس تربیت شد و تمام دغدغه و تلاشش برای ارزش‌های دین و انقلاب اسلامی بود و تا پایان عمر سالم زیست.

نکونام با ابراز خرسندی از برنامه‌های قرآنی و برپایی جلسات خانگی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: تداوم این برنامه‌ها در طول سال ضرورت دارد و بسیار مهم است، یعنی رونق برنامه‌های قرآنی را محدود به ماه مبارک رمضان نکنیم بلکه در طول سال ادامه بدهیم و این شور و نشاط معنوی در همه ایام سال تداوم داشته باشد تا افراد بیشتری از نورانیت کلام وحی بهره‌مند شوند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه‌های تبلیغی استان نیز پررنگ‌تر از سال گذشته بود که با حضور مبلغان مدعو یا داخل استان به خوبی پیش رفت؛ به‌ویژه در زمینه نهج‌البلاغه با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع جلسات متعدد و اثرگذار در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها شکل گرفت و مردم نیز استقبال بسیار خوبی داشتند. نهج‌البلاغه کتاب معاش و معاد و کتاب انقلاب اسلامی است که می‌طلبد به آن بیش از اینها پرداخته شود. 

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن روز شهرکرد و برنامه‌ریزی برای پاسداشت این روز، گفت: مرکز شهرکردشناسی که آغاز به کار کرده است باید به‌صورت عمیق و محتوایی به موضوع شهرکرد در ابعاد مختلف بپردازد و اگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان احصا و معرفی شود، باعث خودباوری و عزت نفس خواهد شد و وحدت و همدلی قوت می‌یابد. 

نکونام با اشاره به آغاز طرح حجاب و عفاف، تصریح کرد: متأسفانه بعد از چند دهه از عمر انقلاب امروز با ناهنجاری‌هایی مواجه هستیم که دل مؤمنان را به درد می‌آورد طبعاً بخشی از علت مربوط به جنگ رسانه‌ای دشمن است که تلاش دارد با توجه به ناکامی در جنگ سخت که ایران دست برتر را دارد، از طریق جنگ نرم دل جوانان ما را خالی کند. دشمنان خودشان در مقابله سخت با انقلاب اسلامی اظهار عجز می‌کنند و قائلند که میدان جنگ را باید به عرصه فرهنگی انتقال دهند و با بمباران تبلیغاتی ایران را از درون تهی کنند، خودباوری را از ایرانی‌ها بگیرند و آنها را از ارزش‌های اسلامی دور کنند.

وی ادامه داد: راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن، هم کارهای ایجابی و هم سلبی توأمان است یعنی نمی‌توان این دو رویکرد را نادیده گرفت؛ حکومت اسلامی نمی‌تواند نظاره‌گر این ناهنجاری‌ها و مفاسد در کشور باشد و باید با هنجارشکنی‌ها اعم از روزه‌خواری، مشروب‌خواری، بدحجابی و بدپوششی و ... مقابله کند؛ البته کارهای ایجابی و فرهنگی هم باید انجام گیرد.

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه کار فرهنگی به علت اعتبارات نباید روی زمین بماند، افزود: مسئولان اظهار می‌کنند که برای انجام کار فرهنگی پول نداریم اما پرسش اینجاست که چرا از سهم مسئولیت‌های اجتماعی که کارخانجات موظف به پرداخت آن هستند استفاده نمی‌‌کنند، اعتبارات سهم مسئولیت‌های اجتماعی رقم قابل توجهی است که هم از استان چهارمحال و بختیاری و هم اصفهان می‌توانیم این اعتبارات را مطالبه و برای کارهای فرهنگی هزینه کنیم. 

وی در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهم از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی برای پیشبرد کارهای فرهنگی استان سهم بگذارند و کارهای فرهنگی در سال جدید روی زمین نماند.

انتهای پیام
captcha