کد خبر: 4230777
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
مهدی رمضانی:

تردد زائران اربعین از مسیر باشماق مریوان تا سلیمانیه عراق رایگان شد

تردد زائران اربعین از مسیر باشماق مریوان تا سلیمانیه عراق رایگان شد جانشین ستاد اربعین کردستان گفت: انتقال زائران اربعین از مرز باشماق مریوان به سلیمانیه عراق به مدت یک هفته از ۲۰ تا ۲۶ مردادرایگان است.

مهدی رمضانی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، جانشین ستاد اربعین کردستان شامگاه گذشته، 17 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در هفته ذکر شده، زائران اربعین به صورت رایگان از مرز باشماق به سلیمانیه عراق منتقل می شوند.

وی با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین به صورت رسمی از ۱۶ مرداد از مرز باشماق، افزود: ۷۲ موکب در سطح استان برای پذیرایی و اسکان برای زائران اربعین حسینی فراهم شده است. تا ۲ روز بعد از اربعین، تردد از مرز باشماق مریوان برای ورود زائران ایرانی باز است.

جانشین ستاد اربعین کردستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار زائر از مرز باشماق عبور کنند، بیان کرد: مرز باشماق به لحاظ ترافیک ورودی و خروجی، مسیر آسانی برای تردد زائران اربعین است.

وی اختلاف دمای ۲۰ درجه با دیگر مرزها را از مزایای مرز باشماق ذکر کرد و افزود: در سه سال گذشته زائران با انتخاب این مرز برای شرکت در رویداد بزرگ پیاده روی نقش بسزایی در معرفی این استان از نظر سیاحتی و گردشگری شده است. بیش از چهار میلیون مسافر از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه به کردستان سفر کرده‌اند.

رمضانی با اشاره به اینکه در سال جاری چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال از سوی وزارت کشور به کردستان اختصاص یافت، گفت: در ۲ سال اخیر وزارت ارتباطات و اطلاعات حدود هزار میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت ارتباطات و اینترنت اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha