محمدعلی سعیدینژاد؛ مدیرعامل مؤسسه «
پیام غدیر» در گفتوگو با خبرنگار ایکنا گفت: پیرو جلسه نخست بررسی ایدههای قرآنی که فروردینماه سال جاری در مجتمع آموزشی پیام غدیر تهران برگزار شد، در نظر داریم تا جلسه دوم آن را با انتشار فراخوان بررسی ایدههای قرآنی اجرا کنیم و امیدواریم شاهد ارائه ایدههایی بهتر نسبت به دور اول باشیم.
وی ادامه داد: در نخستین فراخوان، تعداد معدودی ایده دریافت شد و با همین تعداد در قالب همایشی با حضور معلمان
قرآن، کارشناسان و پیشکسوتان قرآنی، تعداد پنج ایده بررسی کارشناسی قرار گرفت.
سعیدینژاد تصریح کرد: در مرحله دوم قصد داریم تا این موضوع را نسبت به رویداد اول تخصصیتر برگزار کنیم. امیدوارم در این زمینه اطلاعرسانی خوبی صورت گیرد تا ایدهپردازان براساس پنج محور مطرح شده در فراخوان، طرحهای خود را در قالب مقاله به نگارش درآورده و ارائه دهند.
مدیرعامل مؤسسه پیام غدیر گفت: پرسشنامه برخطی(آنلاین) نیز طراحی شده است تا ایدهپردازان با مراجعه به آن اطلاعات خواسته شده را تکمیل و ارسال کنند. آثار در دو مرحله ارزیابی میشود تا در نهایت منتخبان که امتیازات لازم را دریافت کردهاند به بخش نهایی راه پیدا میکنند.
سعیدینژاد با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار براساس فراخوان، 21 شهریورماه 1403 است، گفت: پس از ارزیابی اولیه در نیمه مهرماه، مرحله دوم ارزیابی تا پایان مهرماه به انجام میشود تا آثار منتخب برای ارائه در همایش آبانماه سال جاری نهایی شوند.
وی تأکید کرد: روند برگزاری مرحله دوم بررسی ایدههای قرآنی همچون دفاع دانشجو از پایاننامه است. افراد ایدهپرداز در این مسیر از وجود یک کارشناس به عنوان استادراهنما بهرهمند میشوند تا طرح نهایی ارائه شده آنها به این رویداد، از وجاهت بیشتری از نظر علمی و دانشگاهی برخوردار باشد.
مدیرعامل مؤسسه پیام غدیر در پاسخ به اینکه پنج طرح ارائهشده در نخستین مرحله این رویداد چه سرنوشتی پیدا کردند و آیا به منظور عملیاتی شدن از سوی برگزارکنندگان به متولیان دستگاه اجرایی آموزش قرآن معرفی شدند؟ گفت: آن پنج ایده مطرح شده در مرحله نخست این همایش، پیش از ارائه در این رویداد قرآنی، پیشینه اجرایی داشتند و از جمله مهمترین آنها «مدارس آیات» بود.
وی افزود: محمدرسول محمدزاده؛ مدیرعامل مؤسسه مدارس آیات با توجه به ارتباطاتی که با برخی مسئولان آموزش و پرورش داشت، مدتی است روشهای آموزشی خود را ارائه کرده و قرار است محتوای کتابهای درسی قرآن براساس روش جاری در این مؤسسه تغییر کند؛ حضور این طرحها در این همایش صرفاً برای معرفی آنها به افرادی بود که آشنایی با ایشان نداشته و البته یادآوری به نظام آموزشی قرآن که چنین فعالیتهای صورت گرفته و نیاز است تا فراگیر شده و گسترش یابند.
سعیدینژاد در پایان در این باره که چه ملاکهای دیگری در مرحله دوم فراخوان برای انتخاب آثار در نظر دارید؟ گفت: قطعاً سوابق قرآنی افراد و آشنایی آنها با آسیبهای نظام آموزشی قرآن که موجب شده است ایشان ایدهها و طرحهایی را به منظور اصلاح این روشها ارائه دهند، ملاک نظر است ضمن اینکه با توجه به زیرساختها و امکانسنجی مبنی بر اینکه یک ایده تا چه اندازه میتواند جامه عمل پوشیده نیز از جمله ملاکهای انتخاب ایدههای برتر است.
انتهای پیام