کد خبر: 4259129
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

رونق محصولات اسلامی شرق آسیا با تحریم کالاهای اسرائیلی

بسیاری از مصرف‌کنندگان در کشورهای مسلمان‌نشین جنوب شرق آسیا همچون اندونزی و مالزی به دلیل حمایت برخی از برندهای غربی از رژیم صهیونیستی، اقدام به تحریم این برندها کرده‌اند که این مسئله زمینه را برای رونق فروش محصولات حلال و اسلامی فراهم کرده است.

رونق محصولات اسلامی شرق آسیا با تحریم محصولات اسرائیلیبا توجه به تنش‌ها و درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه غرب آسیا میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، بسیاری از مصرف‌کنندگان در کشورهای مسلمان‌نشین جنوب شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی به دلیل حمایت برخی برندهای غربی از اسرائیل، اقدام به تحریم این برندها کرده‌اند. 

این تحریم‌ها فرصتی برای برندهای محلی ایجاد کرده است تا بازارهای خود را گسترش دهند و جایگزینی برای برندهای غربی شوند.

در اندونزی، برندهای محلی مانند «آلماز فست‌فود» و «فور کافی» توانسته‌اند با استفاده از این فرصت رشد چشمگیری داشته باشند. آلماز فست‌فود تنها در چند ماه گذشته ۳۷ شعبه جدید در جاکارتا و سایر شهرهای مهم اندونزی افتتاح کرده است و فور کافی نیز با گرفتن گواهی حلال، اقدام به جذب مشتریان بیشتری کرده است.
رونق محصولات اسلامی شرق آسیا با تحریم محصولات اسرائیلی

در مالزی نیز برندهای محلی مانند «کافی زوس» و «کافی گیگی» با توجه به تحریم استارباکس و سایر برندهای غربی، شاهد افزایش فروش بوده‌اند. برخی از کافه‌ها گزارش داده‌اند که فروش قهوه آن‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

در مقابل، برندهای غربی مانند «کی‌اف‌سی»، «استارباکس» و «یونیلیور» در این کشورها با ضررهای مالی قابل توجهی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، فروش کی‌اف‌سی در اندونزی کاهش یافته و این شرکت مجبور به تعطیلی بسیاری از شعب خود شده است. همچنین استارباکس و یونیلیور نیز در مالزی و اندونزی با کاهش شدید درآمد روبه‌رو شده‌اند.

این تحولات نشان می‌دهد که برندهای غربی باید برای بازگشت به بازارهای این کشورها، استراتژی‌های خود را تغییر داده و به ارزش‌های محلی و نیازهای مصرف‌کنندگان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha