معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان هرمزگان از برگزاری محافل جزءخوانی قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدارس علمیه استان خبر داد. 
به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه هرمزگان، حجتالاسلام مسلم حیدرزاده، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه هرمزگان، از برگزاری محافل جزءخوانی قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان در مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه نه تنها به ترویج فرهنگ قرآنی کمک میکند بلکه به تقویت ایمان و اعتقادات دینی طلاب و مخاطبان نیز میانجامد.
وی افزود: این محافل با تلاوت و تفسیر قرآن کریم، فرصتی برای تعمیق دانش و درک معنوی شرکتکنندگان فراهم میکند.
وی خاطرنشان کرد: در این محافل، روزانه یک جزء از قرآن کریم قرائت شده و پس از آن، اساتید مجرب و عالمان دینی به بحث و تفسیر آیات میپردازند، مخاطبان با شنیدن نکات تفسیری و اخلاقی، به مفاهیم عمیق قرآن دست مییابند و از تعالیم آن بهرهمند میشوند.
وی ابراز کرد: این محافل بستری برای مطرح کردن سؤالات و بحث و گفتوگو در مورد مسائل دینی و قرآنی فراهم میآورند، فضای معنوی و آموزشی این جلسات، زمینهای برای ارتقای سطح علمی و معنوی شرکتکنندگان ایجاد میکند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: برگزاری محافل جزءخوانی قرآن در مدارس علمیه استان، ضمن افزایش ارتباط معنوی طلاب با قرآن کریم، نقش مؤثری در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا میکند و به رشد و ارتقای معنوی افراد کمک شایانی مینماید.
انتهای پیام