به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشیزاده درباره فلسفه شکلگیری برنامه «هفتههای ایرانی» رادیو ایران گفت: این برنامه در چارچوب سیاستهای کلان رسانه ملی و با تکیه بر رویکرد تحولی معاونت صدا طراحی شده است. این برنامه میخواهد هویت بومی، فرهنگی و اجتماعی استانهای مختلف کشور را بهدرستی و بیواسطه روایت کند. هدف از این برنامه، نمایش تصویر واقعی و زندهای از زندگی مردم در اقصی نقاط کشور است.
وی ادامه داد: علت انتخاب رادیو ایران برای این ماموریت، توجه به ماهیت ملی و سراسری و به عنوان فراگیرترین رسانه شنیداری کشور است. طرح ملی «هفتههای ایرانی» تازهترین کار ویژهای است که شبکه رادیویی ایران مبتنی بر سند تحول به اجرا درمیآورد. اين طرح فرصت مغتنمی برای شنیده شدن صدای شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ کشور در قالب و محورهای متنوع ارزیابی است.
معاون صدا درباره اینکه از چه زمانی این برنامه آغاز شد و چه استانهایی را شامل شد چنین توضیح داد: «هفتههای ایرانی» از مهر سال گذشته آغاز شد. حرکت شبکه ایران از غرب کشور و استان کردستان شروع شد و به صورت پیوسته هر هفته به یک استان رفت. در پایان مهر امسال، با برنامهسازی در استان زنجان، این مسیر به پایان رسید.
بخشیزاده در پاسخ به این سوال که چگونه موفق شدید برنامه را به صورت میدانی و در همه استانها اجرا کنید؟ تاکید کرد: پشتوانه اصلی اجرای میدانی برنامه، همراهی مدیران مراکز استانی، حمایت بخشهای فنی و هماهنگیهای دقیق اجرایی است.
وی درباره بازخورد مخاطبان گفت: بازخوردها واقعاً فراتر از انتظار بود. از همان برنامههای ابتدایی، تماسهای مردمی بهطور چشمگیری افزایش یافت. در برخی برنامهها، در بازه پخش زنده یکساعته، تماسهای بسیاری داشتیم. همین مسئله به ما انرژی مضاعف داد تا برنامه را با کیفیت بیشتر ادامه دهیم.
معاون صدا درباره اینکه آیا در محتوای برنامه، نگاه خاصی هم به ارزشهای فرهنگی مانند ایثار و شهادت دارد، گفت: یکی از بخشهای ثابت برنامه، دیدار با خانوادههای معظم شهدا و گفتوگو با ایثارگران است. ما بر این باوریم معرفی هویت فرهنگی بدون توجه به ریشههای معنوی و فداکاریهای مردم ناقص است.
معاون صدا در انتها تاکید کرد: تبیین و ایجاد اطمینان برای سرمایهگذاری باثبات در قوانین و مقررات دولتی و مطالبهگری از دولت برای کوتاه کردن فرایند سرمایهگذاری و در عین حال تقبیح واردات کالاهای غیر ضرور و ضربهزننده به سرمایهگذاری و تولید داخلی است، یکی از نکات دیگری که مورد توجه جدی است. معرفی فرصتهای سرمایهگذاری به مردم از قبیل شرکتهای دانش بنیان و شیوههای مختلف سرمایهگذاری توسط مردم است.
انتهای پیام