کد خبر: 4319321
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۴
دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن خبر داد

پایان مهلت فراخوان طرح‌های تبلیغی ترویجی قرآن؛ دریافت بیش از ۶۰ طرح

حسین سلیمانی از پایان مهلت فراخوان طرح‌ها و ایده‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآن کریم خبر داد و اعلام کرد: بیش از ۶۰ طرح دریافت شده و طرح‌ها اکنون در مرحله بررسی و انتخاب هستند؛ هفته آینده جلسه کارگروه برنامه و اعتبارات کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن برگزار و طرح‌های منتخب تعیین می‌شود.

حسین سلیمانی، دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی،

حسین سلیمانی، دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی در گفت‌و‌گو با ایکنا از پایان مهلت فراخوان طرح‌ها و ایده‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآن کریم خبر داد و اعلام کرد: مهلت رسمی فراخوان کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۴ پایان یافت؛ اما برای فراهم شدن فرصت بیشتر برای ارسال طرح‌ها، سامانه دو روز دیگر باز نگه داشته شد تا طرح‌های احتمالی دیگر نیز ثبت شود.

وی مجموع طرح‌های دریافتی را حدود شصت طرح اعلام کرد و افزود: از این میان ۴۵ طرح از طریق سامانه رسمی و ۱۵ طرح به‌صورت مستقیم و خارج از سامانه به دبیرخانه ارسال شده است. از نظر تعداد، قم با هشت طرح در رتبه نخست قرار گرفته و استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان و مرکزی نیز هر کدام چهار تا پنج طرح ثبت کرده‌اند.

به گفته دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی، از مجموع شرکت‌کنندگان، ۴۲ مرد و ۱۸ زن در این فراخوان شرکت کرده‌اند که نشان‌دهنده مشارکت متوازن و علاقه‌مندی قابل توجه فعالان قرآنی است.

وی با اشاره به نیاز‌های تعیین شده در فراخوان افزود: از ۱۱ موضوع اعلام شده در فراخوان، در ۹ موضوع طرح رسیده است. در حوزه اجرای دوره‌های تخصصی تبلیغ و ترویج ۱۶ طرح، در حوزه تولید محصولات رسانه‌ای با هوش مصنوعی هفت طرح، در حوزه تولید آثار رسانه‌ای ویژه نهج‌البلاغه شش طرح و در حوزه ادبیات داستانی و زندگینامه مشاهیر و خادمان قرآن پنج طرح دریافت شده است. دیگر موضوعات نیز هرکدام میزانی از مشارکت را ثبت کرده‌اند.

سلیمانی درباره توان اجرایی مجریان طرح‌ها اظهار کرد: مشارکت مالی طرح‌ها در بازه ۱۰ تا ۵۰ درصد اعلام شده است؛ اما این موضوع نیاز به راستی‌آزمایی دارد تا مشخص شود مجریان توان عملی مشارکت را دارند یا خیر. برخی طرح‌ها در ظاهر مشارکت بالایی اعلام کرده‌اند، اما باید بررسی شود که این مشارکت واقعی است یا نه.

وی از نهایی شدن جمع‌بندی اولیه در دبیرخانه خبر داد و گفت: هفته آینده جلسه کارگروه برنامه و اعتبارات کمیسیون تبلیغ و ترویج برگزار خواهد شد و طرح‌های منتخب مشخص می‌شود. پس از آن طرح‌ها برای تصویب نهایی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی معرفی و سپس مراحل عقد قرارداد با مجریان آغاز خواهد شد.

سلیمانی در ادامه افزود: بخشی از طرح‌هایی که خارج از فراخوان ارسال شده‌اند، طرح‌هایی هستند که قبلاً توسط کمیسیون سفارش داده شده بود. این ۱۵ طرح نیز به همراه طرح‌های فراخوان بررسی شده و نتایج نهایی هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون در حال آماده‌سازی برنامه‌های متنوع دیگری هست و افزود: در دستور کار، چند رویداد تولید اثر مبتنی بر هوش مصنوعی، حمایت از چند بازی، و همچنین طرح‌های نوآورانه در حوزه ترویج قرآن پیش‌بینی شده است که پس از نهایی شدن، جزئیات آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام
خبرنگار:
وهاب خدابخشی
دبیر:
صدیقه صادقین
captcha