به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستانوبلوچستان، رسول صفرزائی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستانوبلوچستان امروز یکشنبه، ۲۱ دیماه در جلسه شورای نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی استان سیستانوبلوچستان اظهار کرد: مدارس غیردولتی بهعنوان همراه نظام تعلیم و تربیت فعالیت میکنند و ارائه خدمات، راهنماییها و اعمال نظارت اثربخش از سوی آموزش و پرورش برای این مدارس امری ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان بر اهمیت آگاهیبخشی تأکید کرد و گفت: برگزاری کارگاهها و نشستهای آموزشی برای مدیران و مؤسسان مدارس غیردولتی پیش از آغاز سال تحصیلی، نقش مهمی در تبیین انتظارات، ضوابط و الزامات قانونی دارد و میتواند از بروز انحرافات اداری ناشی از ناآگاهی جلوگیری کند.
صفرزائی با اشاره به جایگاه سرمایه انسانی تصریح کرد: منابع انسانی توانمند، مهمترین ثروت هر جامعه و عامل اصلی توسعه پایدار است و تقویت بنیه علمی دانشآموزان با بهرهگیری از مشاوران و نیروهای متخصص، زمینهساز تربیت نیروی انسانی بومی و کارآمد برای آینده استان سیستانوبلوچستان خواهد بود.
وی با اشاره به مسیر طی شده در توسعه ساختارهای آموزشی استان سیستانوبلوچستان اظهار کرد: با تلاش همکاران، این توفیق حاصل شد که علاوه بر ناحیه سه زاهدان، چند اداره و نمایندگی آموزشی دیگر نیز در بازهای کوتاه مجوزهای لازم را دریافت کنند. این دستاورد، نتیجه همدلی، پیگیری مستمر و نگاه توسعهمحور مجموعه آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان است.
صفرزائی با بیان اینکه سیستانوبلوچستان استانی پهناور و پراکنده است، گفت: چابکسازی ساختارها یکی از الزامات تحقق عدالت آموزشی بهشمار میرود و ایجاد نواحی و ادارات جدید، زمینه نظارت مؤثرتر و خدماترسانی عادلانهتر را فراهم میسازد. شکلگیری ناحیه جدید در زاهدان، بیتردید موجب کاهش بخشی از چالشهای نواحی موجود و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی است.
انتهای پیام