
به گزارش ایکنا از سمنان، سمیرا کرمی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان دوم اردیبهشت در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن ابراز خرسندی از آمارهای مثبت موجود در دانشگاه، بر لزوم توجه ویژه به دغدغههای روزمره و مسائل پیشروی زنان تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت حیاتی «جوانی جمعیت» به عنوان یک اولویت ملی، خواستار بهرهگیری از ظرفیتهای دانشگاه در این امر خطیر شد و افزود: دانشگاه به عنوان کانون تربیت نیروی انسانی، باید پیشگام در ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از فرزندآوری باشد.
کرمی بر ضرورت ارتقای کیفیت «خدمات بهداشتی و درمانی» به مادران و کودکان در مجموعه دانشگاه تأکید کرد.
علی رشیدیپور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نیز با اشاره به حضور پررنگ بانوان در بدنه کارشناسی و مدیریتی دانشگاه، از تشکیل بیش از ۶۰ درصد کارکنان و حدود ۵۰ درصد اعضای هیئت علمی توسط بانوان خبر داد.
به گفته وی؛ بیش از نیمی از مدیران دانشگاه را بانوان تشکیل میدهند که این آمار نشاندهنده مشارکت مطلوب آنان در تصمیمگیریهای کلان است.
رشیدیپور بر اجرای برنامههای متعدد دانشگاه در راستای توانمندسازی و تقویت حضور بانوان در عرصههای علمی و مدیریتی تأکید کرد و این اقدامات را زمینهساز رشد روزافزون ظرفیتهای زنان در محیطهای آکادمیک دانست.
در این نشست، مباحثی در خصوص تسهیل فرآیندهای اداری، استانداردسازی و ارائه خدمات رفاهی متناسب با نیازهای بانوان مطرح شد و مقرر شد با همکاری مشترک نماینده بانوان دانشگاه و استانداری، پیگیری مسائل مطرح شده در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام