کد خبر: 4352273
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۱۲:۲۵

تغییر ساعات کاری ادارات چهارمحال ‌و‌بختیاری از ۲۶ اردیبهشت‌ماه

تغییر ساعات کاری ادارات چهارمحال ‌و‌بختیاری از ۲۶ اردیبهشت‌ماه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال‌و‌بختیاری از تغییر ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مراکز آموزشی استان با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه برق کشور خبر داد.

تغییر ساعات کاری ادارات و بانک‌های چهارمحال ‌و‌بختیاری از ۲۶ اردیبهشت‌ماه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری چهارمحال‌و‌بختیاری، ملک‌محمد محمودیان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال‌و‌بختیاری اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات هیئت وزیران و به منظور تأمین آسایش آحاد مردم و پیشگیری از وقفه در خدمات‌رسانی، تغییرات گسترده‌ای در زمان‌بندی فعالیت ادارات و واحدهای تابعه از شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ اعمال خواهد شد.

معاون استاندار در تشریح جزئیات این طرح گفت: ساعت آغاز به کار تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری)، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی از ساعت 7 الی 13 تعیین شده است. فعالیت واحدهای صف و ستاد بانک‌های استان از شنبه تا پنج‌شنبه برای کارکنان از ساعت 6 الی 13 و برای مشتریان از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۲:۳۰ خواهد بود. (واحدهای ستادی در روزهای پنجشنبه تعطیل و در سایر روزها تا ساعت 13 فعال هستند).

مدارس، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مطابق با ردیف‌های تعیین شده در تصویب‌نامه هیئت وزیران و ضوابط ابلاغی وزارتخانه‌های مربوطه فعالیت خواهند کرد.

محمودیان با تاکید بر لزوم جبران مابقی ساعات کار موظفی از طریق دورکاری، افزود: دورکاری روزهای پنجشنبه کماکان به قوت خود باقی است. همچنین مدیران دستگاه‌ها موظفند با اولویت‌بندی هوشمندانه، شرایط دورکاری را برای بانوان باردار، مادران دارای فرزند زیر شش سال یا مقطع ابتدایی، کارکنان دارای معلولیت و افراد دارای بیماری‌های خاص فراهم کنند.

وی با بیان اینکه پایداری شبکه برق در فصول گرم سال یک اولویت ملی است، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند سیستم‌های سرمایشی خود را در مناطق غیرگرمسیری یک ساعت قبل از خروج کارکنان و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار خاموش کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در پایان بیان کرد: به منظور تسهیل در تردد کارکنان و شهروندان، به تمام شهرداری‌های استان ابلاغ شده است تا برنامه‌ریزی لازم جهت بهره‌گیری حداکثری از ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری را متناسب با ساعات جدید کاری انجام دهند.

این مصوبه از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه لازم‌الاجرا بوده و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده مدیران دستگاه‌های مربوطه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha