کد خبر: 4360056
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۲۲:۵۰
امیر جهانشاهی:

یگان‌های مستقر در جنوب‌شرق در بالاترین سطح آمادگی رزمی هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی بالای رزمی، روحیه مطلوب نیروها و تقویت تجهیزات و تسلیحات این یگان‌ها خبر داد و تأکید کرد: نیروهای ارتش «دست به ماشه» آماده مقابله با هرگونه تهدید علیه ایران اسلامی هستند.

امیر جهانشاهیبه گزارش خبرنگار ایکنا از کرمان، امیر سرتیپ علی جهانشاهی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز دوم تیرماه در جریان بازدید از یگان‌های این نیرو در منطقه جنوب‌شرق کشور، از وضعیت مطلوب آمادگی رزمی نیروها خبر داد.

وی به روحیه بالای رزمندگان اشاره کرد و گفت: یگان‌های نیروی زمینی ارتش از روحیه‌ای بسیار خوب، روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی برخوردارند و با تجهیزات و تسلیحات به‌روزی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته، در سطح بالایی از آمادگی رزمی قرار دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه طی پنج روز گذشته از مرز افغانستان تا مرز پاکستان، سواحل دریای عمان و بخش‌هایی از استان هرمزگان بازدید کرده است، افزود: در همه این مناطق یگان‌ها در آماده‌باش کامل هستند و چنانچه دشمن دچار خطای محاسباتی شود و کوچک‌ترین تعرضی به کشور داشته باشد، نیروهای ارتش از دین اسلام، ایران اسلامی و مردم دفاع خواهند کرد.

امیر جهانشاهی همچنین با اشاره به نقش نیروی زمینی در «جنگ تحمیلی سوم»، گفت: یگان‌های نیروی زمینی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران با وحدت، یکپارچگی و با پشتیبانی مردم و هدایت‌های فرماندهی کل قوا، عملکرد مؤثری داشتند و ایثارگری‌های زیادی از خود نشان دادند.

وی افزود: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند در مدت کوتاهی وضعیت کشور را تغییر دهد و حتی برای آغاز جنگ زمینی با استفاده از گروه‌های تروریستی در مرزها برنامه‌ریزی کرده بود، اما حضور و آمادگی نیروهای مسلح به‌ویژه یگان‌های نیروی زمینی در مرزها باعث ایجاد بازدارندگی شد و دشمن از اجرای عملیات زمینی منصرف شد.

وی با اشاره به استقرار گسترده نیروها در مرزهای شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب‌شرق و شمال‌شرق کشور، تصریح کرد: حضور به‌موقع و آمادگی نیروها موجب شد گروه‌های تروریستی نیز نتوانند وارد عمل شوند و بدانند که در صورت هرگونه تجاوز، خاک ایران به گورستان آنان تبدیل خواهد شد.

امیر جهانشاهی در ادامه با تأکید بر اهمیت حفظ آمادگی رزمی، گفت: اولویت اصلی نیروی زمینی ارتش ارتقای توان و آمادگی یگان‌هاست. ما با استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و جهادهای خودکفایی ارتش تلاش می‌کنیم توان تجهیزاتی و عملیاتی نیروها را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: تجربه جنگ نشان داد که نیروهای مسلح از نظر تأمین مهمات، تسلیحات و پشتیبانی عملیاتی هیچ کمبودی نداشتند و این تاب‌آوری عملیاتی همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با مردم پیمان بسته‌اند که تا پای جان از دین اسلام، ایران اسلامی و امنیت کشور دفاع کنند و برای مقابله با هرگونه تهدید در آمادگی کامل قرار دارند.

انتهای پیام
خبرنگار:
معظمه رنجبر
دبیر:
معصومه امام وردی
captcha