به گزارش ایکنا از خراسانشمالی، علی اصغر رنجبر، مدیرکل زندانهای خراسانشمالی اظهارکرد: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، آیینهای سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور مددجویان و کارکنان در زندانهای استان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مراسم معنوی که با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و تقویت باورهای دینی در محیطهای اصلاحی برگزار شد، مددجویان در فضایی آکنده از حزن و اندوه به عزاداری پرداختند.
وی افزود: در بخشهای مختلف برنامه، مرثیهخوانی و نوحهسرایی اجرا شد و سخنرانان با تبیین پیامهای نهضت عاشورا، بر مفاهیمی چون ایثار، آزادگی، ظلمستیزی و بازگشت به مسیر اصلاح و خودسازی تأکید کردند.
رنجبر با اشاره به برپایی موکب عزاداری حسینی در شیروان ، گفت: این آیین معنوی، همزمان با شب تاسوعای حسینی، جلوهای از ارادت خالصانه به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) و تبلور فرهنگ ایثار، خدمت و همدلی در مجموعه دستگاه قضایی و سازمان زندانها بود.