به گزارش ایکنا از آذربایجانغربی، هادی بصاری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، امروز، ۴ تیرماه با تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار کرد: پاکبانان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از نخستین ساعات برگزاری مراسم عزاداری تا پایان برنامهها، در کنار هیئتهای مذهبی و دستههای عزاداری حضور دارند و با تمام توان برای حفظ پاکیزگی معابر و فضاهای عمومی تلاش میکنند.
وی افزود: نیروهای خدمات شهری و پاکبانان سازمان ضمن استقرار در مسیرهای عزاداری، نسبت به جمعآوری مستمر ظروف یکبار مصرف، پسماندهای ناشی از توزیع نذورات و پاکسازی معابر اقدام کرده و پس از پایان هر مراسم نیز عملیات جارو، نظافت و شستوشوی محلهای تجمع عزاداران را انجام میدهند.
بصاری با اشاره به اجرای طرح «پاکبانان محرم» در سطح شهر گفت: خوشبختانه امسال نیز بسیاری از شهروندان، هیئتهای مذهبی و عزاداران حسینی با دریافت کیسههای پسماند و جمعآوری زبالههای اطراف محل برگزاری مراسم، در کنار پاکبانان قرار گرفتهاند و جلوهای زیبا از فرهنگ مسئولیتپذیری اجتماعی را به نمایش گذاشتهاند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: حفظ پاکیزگی شهر در ایام سوگواری تنها یک وظیفه خدماتی نیست، بلکه نشانهای از احترام به شعائر دینی، حقوق شهروندی و فرهنگ اصیل حسینی است.
وی در پایان از شهروندان خواست با خودداری از رهاسازی ظروف یکبار مصرف در معابر و همکاری با عوامل خدمات شهری، در این حرکت ارزشمند سهیم شوند و افزود: همانگونه که نذر و خدمت به عزاداران امام حسین(ع) دارای اجر و ثواب است، کمک به پاکیزه نگه داشتن شهر و همراهی با پاکبانان نیز نوعی نذر خدمت و ادای دین به شهر و شهروندان محسوب میشود.
انتهای پیام