برگزاري مسابقه «درس‏‌هايی از قرآن» در دامغان
کد خبر: 992143
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

برگزاري مسابقه «درس‏‌هايی از قرآن» در دامغان

آزمون منطقه‏‌ای بيستمين دوره مسابقات درس‏‌هايی از قرآن ويژه دانش‏‌آموزان مقاطع راهنمايی و متوسطه دختر و پسر، سوم ارديبهشت‌ماه در دامغان برگزار شد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: آزمون منطقه‏‌ای بيستمين دوره مسابقات درس‏‌هايی از قرآن ويژه دانش‏‌آموزان مقاطع راهنمايی و متوسطه دختر و پسر، سوم ارديبهشت‌ماه در دامغان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، سيدمحمود حسينی‏‌پور، كارشناس قرآن و اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان دامغان در اين زمينه گفت: با توجه به اينكه قرآن كريم انسان را موجودی شريف و عزيز می‏داند و او را با نفسی مطمئنه به سوی خويش دعوت كرده است، هر فردی كه بخواهد در دنيا و آخرت عزيز و قدرتمند زندگی كند، بايد به قرآن تمسك جويد.


وی قرآن را مصداق كامل خير و بركت دانست كه سعادت را به مؤمنان بشارت داده است.


وی خاطرنشان كرد: يكی از برنامه‏‌های مستمر و فراگيری كه با زبان شيوا و ساده در زمينه ترويج فرهنگ قرآن در بين عموم مردم و خاصه نسل جوان از سيمای جمهوری اسلامی ايران پخش می‏‌شود، برنامه «درس‏‌هايی از قرآن» است كه توسط استاد گرانقدر حجت‏‌الاسلام محسن قرائتی اجرا شده و با استقبال گرم و پرشور مردم و دانش‏‌آموزان رو به ‏رو بوده است.


كارشناس قرآن و اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان دامغان تصريح كرد: مؤسسه ترويج فرهنگ قرآن هر سال مسابقات درس‏‌هايی از قرآن را به صورت هفتگی در طول سال تحصيلی بين دانش‌‏آموزان برگزار می‏‌كند.


وی افزود: اين مؤسسه در پايان هر دوره از هر مدرسه و مقطع تحصيلی يك دختر و يك پسر را كه بيش‌ترين امتياز لازم را كسب كرده باشد، انتخاب كرده و به مرحله منطقه‏‌ای معرفی می‏‌كند.


حسينی‏‌پور گفت: در پايان رقابت و پس از اعلام نتايج، به حائزان رتبه‏‌های برتر جوايز شايسته‌‏ای تعلق می‏‌گيرد.


وی در پايان عنوان كرد: آزمون اين دوره از مسابقات در دامغان با شركت 40 نفر از دانش‌‏آموزان دختر و پسر مقطع راهنمايی و متوسطه به مدت 50 دقيقه، به صورت تستی و تشريحی در دو مكان كانون امام خمينی(ره) و كانون معراج دامغان به صورت مجزا برگزار شد.

captcha