شهدا اسرار عالم را با خون خود فاش کردند
کد خبر: 3490886
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

شهدا اسرار عالم را با خون خود فاش کردند

گروه اجتماعی: معاون پژوهش و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام نشاط را در معنویت و عبادت جستجو می‌کردند، ابراز کرد: به گفته شهید آوینی «در این عالم اسراری است که جز به بهای خون فاش نمی‌شود» و شهدا اسرار عالم را با خون خودشان فاش کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم معاون پژوهش و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا در مراسم روز پدر در کنار مزار شهید رضا دامرودی در سالروز میلاد حضرت علی(ع) با بیان اینکه جبهه تمامش اشک و آه نبود و سرشار از جلوه‌های نشاط بوده است، تصریح کرد: شهید در لحظه وصال شادی‌ای دارد که ما از درکش عاجز هستیم.
وی اضافه کرد: فراز و نشیب جبهه همانند داستان زندگی حضرت یوسف(ع) سر شار از فراز و نشیب بود که به آن زیبایی داد.
کمترین نمک شناسی حق شهدا ایستادن در مسیری است که شهدا آنرا باز کردند
وی با اشاره به اینکه در زندگی حضرت یوسف(ع) ابتدا افتادن حضرت در ته چاه را می‌بینید و بعدا حضرت یوسف(ع) را در صدارت مصر مشاهده می‌کنید، تصریح کرد: این فراز و نشیب‌ها طلا را آبدیده می‌کند.
این دانش آموخته مقطع كارشناسي ارشد رشته مذاهب کلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام نشاط را در معنویت و عبادت جستجو می‌کردند و بسیاری از ما در مادیات دنیوی دنبال می‌گردیم، ابراز کرد: به گفته شهید آوینی «در این عالم اسراری است که جز به بهای خون فاش نمی‌شود» و شهدا اسرار عالم را با خون خودشان فاش کردند.
شهدا چشم‌های ظاهر بین را به چشم آخربین تبدیل کردند
معاون پژوهش و مطالعات راهبردی «موسسه روایت سیره شهدا» با اظهار اینکه شهدا چشم‌های ظاهر بین را به چشم آخر بین تیدیل کردند، بیان کرد: شهیدان انسان‌های آسمانی بودند که دنیا برایشان کوچک بود و به کمتر از پرواز و صعود راضی نشدند زیرا هر جا خلوتی پیدا می‌کردند، انس و الفت با خدا داشتند و کسانی بودند که تمام زندگیشان تبدیل به اعتکاف دائمی شده بود و برای خدا عبادت می‌کردند.
کمترین نمک شناسی حق شهدا ایستادن در مسیری است که شهدا آنرا باز کردند
حجت‌الاسلام نادم با اشاره به اینکه ما میراث دار شهدا هستیم و این حق خون شهدا نیست که به خاطر امر به معروف‌ و نهی از منکر یک طلبه را بکشند، اظهار کرد: یادواره شهدا کلاس درس است و خداوند سبحان کمال نعمت را به شهدا داد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تفاوت شهدای دفاع مقدس با شهدای مدافع محرم ابراز کرد: این شهدا علاوه بر دفاع از دین و دیانت مدافع حرم اهل بیت(ع) بودند.
روایتگر و پژوهشگر فرهنگ جهاد و شهادت با تاکید بر اینکه افرادی برای کلاس‌های کنکور و ورزش فرزندشان و همه چیزشان به جز درمان روحشان هزینه می‌کنند، تصریح کرد: والدین وقتی فرزندشان مریضی سرطان می‌گیرند تمام تلاششان را می‌کنند تا او را درمان کنند ولی وقتی سرطان بی‌نمازی، سرطان ناپاکی و روحی می‌گیرد کدامیک به دنبال روحانی و امام جمعه می‌گردند تا او را درمان کنند و اعمال صحیح غسل و نماز را به او یاد دهند.
کمترین نمک شناسی حق شهدا ایستادن در مسیری است که شهدا آنرا باز کردند
دانش آموخته مقطع كارشناسي ارشد رشته مذاهب کلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه یادواره شهدا فقط برای گریه کردن نیست، عنوان کرد: ما باید از اهل بیت(ع) کمک بگیریم تا راه را گم نکنیم و به بیراهه نرویم، افرادی از تکفیری‌ها نماز می‌خوانند و وضو می‌گیرند برای شهادت ولی چون امامت را قبول ندارند راه را به بی‌راهه می‌روند و عبد شیطان می‌شوند به جای عبد خدا شدن.
حجت‌الاسلام نادم با تاکید بر اینکه کمترین ادا کردن حق شهدا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ایستادن در مسیری است که شهدا آن را باز کردند، ابراز کرد: ما باید قدردان خون شهیدان باشیم.
captcha