تلاوت ممتاز نماینده ایران/ امیدواری به مقام نخست حسینی در مسابقات مالزی
کد خبر: 3495228
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
ضیایی عنوان کرد:

تلاوت ممتاز نماینده ایران/ امیدواری به مقام نخست حسینی در مسابقات مالزی

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت: سید‌مصطفی حسینی در مسابقات قرآن مالزی تلاوت ممتازی ارائه داد و من نسبت به مقام نخست وی در این رقابت‌ها خوش‌بین و امیدوار هستم.

تلاوت حسینی ممتاز بود/ امیدواری به مقام نخست ایران در مسابقات مالزی
علی‌اکبر ضیایی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی که در ایام برگزاری پنجاه‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور در سالن رقابت‌ها حضور یافته و تلاوت قاریان و حافظان حاضر در رقابت‌ها به ویژه نماینده ایران را از نزدیک شاهد بوده است، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: سیدمصطفی حسینی، قاری ایرانی حاضر در پنجاه‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تلاوت خوب و ممتازی در این رقابت‌ها ارائه داد؛ قرائت‌های ممتاز دیگری از جمله قرائت قاری فیلیپینی را که رقیب اصلی حسینی بود، نیز شاهد بودیم؛ اما بیشتر قرائت‌ها از نظر کیفیت پایین بود و با تلاوت حسینی فاصله زیادی داشت.
 
وی افزود: هرچند متخصص نیستم؛ اما تا جایی که با قواعد تجوید و صوت و لحن آشنایی دارم، معتقدم حسینی می‌تواند در این رویداد قرآنی مقام شایسته‌ای کسب کرده و نسبت به جایگاه اول وی در این مسابقات خوش‌بین و امیدوار هستم.
 
ضیایی تصریح کرد: ما نگران بودیم زمانی که زنگ دوم زده شد، حسینی زمان کم بیاورد، اما الحمدلله وی در آیه آخر قرائت را خیلی خوب به پایان رساند و به سبک استاد محمد صدیق منشاوی قرائت کرد.
 
رایزن فرهنگی ایران در مالزی ادامه داد: اکنون منتظر نتیجه داوری هستیم و امیدواریم شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه، با اعلام نتایج، حسینی مقام نخست را از آن خود کند.
 
جای خالی داوران ایرانی در رقابت‌ها
 
ضیایی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به عملکرد کمیته داوری مسابقات اشاره کرد و یادآور شد: در مقایسه با سال گذشته داوران خوبی در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند، اما با توجه به تجاربی که داوران ایرانی در مسابقات بین‌المللی دارند و سابقه طولانی ایران در برگزاری رقابت‌های قرآنی اگر از داور ایرانی استفاده می‌شد، طبیعتا بر غنای رقابت‌ها تأثیر ‌گذاشته و می‌افزود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که حافظان ایرانی نیز سال‌های آینده در این مسابقات شرکت کنند و گفت: من مطمئنم اگر مالزی از آنان دعوت کند، حتما مقام‌های برتر این رقابت‌ها را کسب خواهند کرد.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی پوشش خبری رقابت‌های قرآنی مالزی توسط ایکنا را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی بتواند دوره پنجاه و‌‌هشتم این رقابت‌ها را به خوبی آسیب‌شناسی کرده و نکاتی را که لازم است، منتقل کند.
 
وی در پایان با اشاره به سبک‌های رایج تلاوت در جنوب شرق آسیا تصریح کرد: حافظان و قاریان منطقه جنوب شرق آسیا صوت بلند و کشیده به سبک استاد عبدالباسط عبدالصمد و تا حدودی به سبک استاد منشاوی دارند و استاد عبدالباسط را به خوبی می‌شناسند، سبک‌های قرائت این دو قاری نامدار مصری در این منطقه رایج است.
 

captcha