اختتامیه مسابقات پنجاه و هشتم قرآن مالزی با 2 حسرت همراه شد
کد خبر: 3495703
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

اختتامیه مسابقات پنجاه و هشتم قرآن مالزی با 2 حسرت همراه شد

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، در حال انجام است و برای ایرانیان با دو حسرت همراه شد؛ حسرت صدای حسنی کارگر، منتخب سال گذشته مسابقات و حسرتی بر چهارم شدن حسینی.

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن مالزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مالزی، در این مراسم، مرضیه افخم، سفیر ایران در مالزی، شماری از مقامات و شخصیت‌های عالی‌رتبه مالزی، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف، اعضای کمیته داوران و متسابقین حضور دارند.
جمع‌خوانی قرآن و اجرای سرود ملی مالزی آغاز بخش مراسم اختتامیه این مسابقات بود و پس از آن، حضار شاهد گرامیداشت یاد و خاطره محسن حاجی حسنی کارگر، قاری مهاجر الی الله بودند که سال گذشته در پنجاه و هفتمین دوره این مسابقات مفتخر به کسب مقام نخست رشته قرائت شده بود، این نکوداشت با قرائت سوره مبارکه حمد برای شادی روح وی همراه شد.

 مراسم اختتامیه مسابقات قرآن مالزی آغاز شد

در ادامه برنامه، عثمان بن مصطفی، رئیس سازمان توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) و متولی برگزاری باسابقه‌ترین رویداد قرآنی این کشور پشت تیریبون قرار گرفت و سخنرانی خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، رأس ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی نتایج پنجاه و هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو رشته حفظ و قرائت و در دو بخش خانم‌ها و آقایان توسط مسئول برگزار کننده اعلام و پس از آن جوایز نفرات برگزیده اهدا شد.

سید‌مصطفی حسینی، قاری برجسته کشورمان و نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها شامگاه چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه، تلاوت خود را ارائه داد که با تشویق و تحسین حاضران در سالن مسابقات مواجه شد اما در کمال ناباوری رتبه چهارم در رشته حفظ نصیب نماینده کشورمان شد.

پس از آن مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط نماینده مصری و نفر اول رشته قرائت این دوره مسابقات ادامه یافت و در ادامه حضار در سالن شاهد اجرای نعت‌خوانی جمعی در مدح حضرت رسول(ص) به مناسبت عید مبعث بودند.
اختتامیه مسابقات پنجاه و هشتم قرآن مالزی با 2 حسرت همراه شد


رقابت‌های بخش حفظ این مسابقات طی سه روز از سه شنبه تا پنج شنبه(۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ به وقت محلی در نوبت صبح و مسابقات بخش قرائت نیز طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در نوبت عصر برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات نماینده‌ای در بخش حفظ نداشت.

بنابر اعلام سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) در این رقابت‌ها مجموعاً ۶۹ کشور حضور داشتند که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و ۲۶ کشور نیز در هر دو رشته شرکت کردند.

این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار شد و ۱۶ داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این رقابت‌ها را قضاوت و عملکرد متسابقین را مورد ارزیابی قرار دادند.
مطالب مرتبط
captcha