خودم را با حفظ قرآن پیدا کردم/ برکات قرآن حسی است نه زبانی
کد خبر: 3498801
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
روشندل بنگلادشی:

خودم را با حفظ قرآن پیدا کردم/ برکات قرآن حسی است نه زبانی

گروه بین‌الملل: قبل از اینکه قرآن را حفظ کنم، کسی مرا نمی‌شناخت، خودم هم خودم را پیدا نکرده بودم؛ اما از روزی که قرآن را حفظ کردم برکات زیادی را مشاهده کردم.

تنویر حسین، حافظ روشندل 20 ساله بنگلادشی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: قبل از اینکه قرآن را حفظ کنم، کسی مرا نمی‌شناخت، خودم هم خودم را پیدا نکرده بودم؛ اما از روزی که قرآن را حفظ کردم برکات زیادی را مشاهده کردم.

تنویرحسین: خودم را با حفظ قرآن پیدا کردم/ برکات قرآن حسی است نه زبانی

 تنویرحسین: خودم را با حفظ قرآن پیدا کردم/ برکات قرآن حسی است نه زبانی

تنویرحسین: خودم را با حفظ قرآن پیدا کردم/ برکات قرآن حسی است نه زبانی

وی افزود: یکی از این برکات حضور من در محافل بین‌المللی قرآن و موفقیت در آن‌ها بود، افتخارات و مدال‌های زیادی کسب کردم؛ اما هیچ کدام از این‌ها برای من چندان اهمیت نداشت، مهم برای من این است که برکات خداوندی شامل حال من شده است.

روشندل بنگلادشی بیان کرد: بسیاری از برکات خداوند متعال را تنها می‌شود، حس کرد و نمی‌توان به زبان آورد. تنها افتخارات و مدال‌های معنوی که به واسطه حفظ قرآن نصیبم می‌شود و در دلم آن‌ها را حس می‌کنم، برای من ارزشمند است.

تنویر حسین تصریح کرد: جدا کردن بخش روشندلان در مسابقات قرآن ایران که برای نخستین‌بار اتفاق افتاده، خیلی برای من جالب است؛ زیرا در مسابقات دیگری که شرکت می‌کردم رقبای من همه افراد بودند و فقط نابینایان و روشندلان نبودند و در جمهوری اسلامی ایران حس کردم که تنها نیستم و با کسانی آشنا شدم که شرایطی شبیه من دارند. از این اتفاق بسیار خوشحال بودم و برایم جالب بود.

وی در پایان خطاب به رسانه‌ها گفت: من حرفی برای رسانه‌ها دارم، فکر می‌کنم که این وظیفه رسانه‌ها است که مسابقات قرآن ایران به‌ویژه مسابقات روشندلان را منعکس کنند تا دیگر کشورها نیز ایران را الگو قرار دهند و مسابقات ویژه‌ روشندلان حافظ قرآن برگزار کنند.

تنویر حسین از سن 5 سالگی به کمک معلم خود که آیات قرآن را برایش زمزمه می‌کرد، حفظ را آغاز کرد.

وی که اکنون 20 سال دارد، بارها در مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم توانسته به موفقیت دست یابد. وی همچنین توانسته در مسابقات قرآن عربستان مقام اول را از آن خود کند.

تنویر در سی و سومین دوره مسابقات قرآن ایران در رشته حفظ کل نابینایان شرکت کرد.

مطالب مرتبط
captcha