قرائت قرآن را مجازی آموزش دیدم
کد خبر: 3498216
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
قاری کروات:

قرائت قرآن را مجازی آموزش دیدم

گروه بین‌الملل: با اینکه در رشته قرائت این مسابقات به مرحله دوم هم راه یافتم اما چندان اجرای خوبی نداشتم زیرا مانند قاری ایرانی که تحت آموزش اساتید و متخصصان است، تجربه کافی برای تلاوت نداشتم؛ من قرائت قرآن را بدون استاد و شخصاً از طریق اینترنت به شکل مجازی آموزش دیدم.

انگلیسی/ اگر قرآن اولویت اول زندگی ما مسلمانان شود مشکلاتمان پایان می‌یابد

عمار چیکیج، نماینده 22 ساله کشور کرواسی در رشته قرائت سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: پدر و مادرم اصالتاً بوسنیایی هستند اما در کرواسی زندگی می‌کنند و من نیز در این کشور متولد شدم. البته اکنون برای تحصیل در رشته عربی در بوسنی به‌سر می‌برم و دانشجوی سال دوم هستم.

وی گفت: از کودکی زمانیکه حدود 8 یا 9 سال داشتم شروع به یادگیری قرآن کردم، پدرم امام جماعت مسجد ریه‌کا در کرواسی است. من هم در خانه و هم هر روز که به مسجد می‌رفتم همواره در حال یادگرفتن قرآن بودم.

چیکیج گفت: من مرحله اول مسابقات را دو روز پیش گذراندم و دیروز در سومین روز مسابقات نیز در مرحله دوم قرائت کردم اما چندان اجرای خوبی نداشتم زیرا مانند قاری ایرانی که تحت آموزش اساتید و متخصصان است، تجربه کافی برای قرائتی مطلوب نداشتم؛ من قرائت قرآن را بدون استاد و شخصاً از طریق اینترنت به شکل مجازی آموزش دیدم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم می‌توانستم بهتر تلاوت کنم اما بسیار استرس داشتم و امیدوارم در مسابقات بعدی بهتر عمل کنم.

عمار چیکیج گفت: من هر سال در مسابقات اروپایی قرآن که در کشورم برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم. در سال 2012 نیز در مسابقات ایران شرکت کردم و این دومین باری است که در این رقابت‌ها حضور می‌یابم و امیدوارم باز هم به اینجا بیایم.

این قاری کروات گفت: سطح مسابقات ایران بسیار بالا است، شرکت‌کنندگان بسیاری حضور دارند و بهترین حافظان قرآن در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

چیکیج گفت: این مسابقات برای من تجربه‌ای بسیار خوب و فرصتی بسیار مغتنم برای همه است به‌ویژه برای کسانی که در کشور اسلامی زندگی نمی‌کنند و قرائت قرآن برای آن‌ها کار معمولی نیست.

وی افزود: شعار این مسابقات «یک کتاب، یک امت» بسیار مهم است و هنگامیکه روز افتتاحیه این شعار را شنیدم بسیار خوشحال شدم. فکر می‌کنم همه باید در مورد آن فکر کنند و این بهترین جا برای گفتن این شعار بود زیرا نمایندگانی از همه کشورهای جهان وجود دارند و همانطور که می‌دانیم متأسفانه مسلمانان بسیار از هم جدا هستند و لازم است که با هم متحد شویم. این فرصت خوبی برای رسانه‌ها است که تصویر خوبی برای جهان از اتحاد مسلمانان منتشر کنند.

چیکیج ادامه داد: مسلمانان باید قرآن را اولویت اول زندگیشان بدانند و این کتاب آسمانی راهنمایشان باشد در این صورت است که مشکلات جهان اسلام برچیده خواهد شد.

این قاری کروات گفت: در کشور من مسلمانان جمعیت بسیار کمی دارند شاید حدود 100 هزار نفر از جمعیت 4 میلیونی کشورم را تشکیل دهند؛ اکثریت مردم کرواسی، مسیحی هستند.

وی افزود: ما در هر شهر یک مسجد کوچک داریم اما تعداد مساجد اصلی ما سه باب است که یکی در زاگرب، پایتخت کرواسی، دیگری در شهر من ریه‌کا و یکی هم در نزدیکی مرز بوسنی واقع هستند. دو مسجد اول بخشی از یک مرکز اسلامی هستند که از سوی جهان عرب سرمایه‌گذاری شده‌اند. علاوه بر مساجد، رستوران‌های حلال، مدارس و سالن‌هایی نیز برای مسلمانان وجود دارد.

چیکیج در مورد فعالیت‌های قرآنی مسلمانان کرواسی گفت: در ماه رمضان ما فعالیت‌های قرآنی بسیاری داریم و در ماه‌های دیگر نیز جشن‌ها و گردهمایی‌هایی در مساجد داریم و مراسم قرآن خوانی و اشعار اسلامی برگزار می‌شود.

این قاری کروات گفت:‌ مردم کرواسی با هموطنان مسلمان خود روابط بسیار خوبی دارند، ماه گذشته صدمین سالگرد به رسمیت شناخته شدن اسلام در کشور ما برگزار شد و مسلمانان در کشور ما مشکلی ندارند، اگر زنان بخواهند حجاب داشته باشند، مشکلی ندارند و داشتن حجاب در عکس‌های پرسنلی بر خلاف برخی کشورهای اروپایی در کرواسی منعی ندارد.

مطالب مرتبط
captcha