سه‌مرحله‌ای بودن از امتیازات مسابقات قرآن ایران است
کد خبر: 3498081
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
حافظ مصری در گفت‌وگو با ایکنا:

سه‌مرحله‌ای بودن از امتیازات مسابقات قرآن ایران است

گروه بین‌الملل: نماینده مصر در رشته حفظ کل قرآن سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر، سه‌مرحله‌‌ای بودن را از امتیازات مهم این رقابت‌ها دانست.

سه‌مرحله‌ای بودن از امتیازات مسابقات بین‌المللی قرآن ایران است

«عبدالعزیز احمد عبدالعزیز»، حافظ مصری و نماینده این کشور در رشته حفظ این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: اجرای رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی از امتیازات مهم این مسابقات است.

وی افزود: آیین‌نامه مسابقات قرآن ایران طوری تدوین شده که اگر متسابق در مرحله‌ای اشتباه کند، امکان جبران برای وی در مرحله بعدی وجود دارد.

عبدالعزیز احمد عبدالعزیز تصریح کرد: «در سال 2013 میلادی در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت رتبه سوم را در رشته قرائات هفت‌گانه کسب کردم و همان‌طور که سه مرحله‌ای بودن از ویژگی‌های خاص مسابقات قرآن ایران است، رشته قرائات نیز از امتیازات جایزه بین‌المللی قرآن کویت است».

نماینده مصر در رشته حفظ اضافه کرد: در سال 2007 میلادی در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان حضور داشتم و رتبه سوم را کسب کردم و در سال 2013 میلادی نیز در جایزه بین‌المللی قرآن سودان شرکت‌ داشته‌ام.

وی گفت: با شماری از قاریان و حافظان ایرانی در مسابقات بین‌المللی قرآن آشنایی پیدا کرده‌ام و تعدادی از قاریان ایرانی از دوستان من هستند.

این حافظ مصری در پایان بازگشت به قرآن و سنت نبوی را تنها راه‌حل رهایی از پدیده تکفیر و گروه‌های تکفیری و خروج مسلمانان از بحران‌ها و تنگناهای کنونی دانست و گفت: اسلام میانه‌رو و بازگشت به کتاب خدا از اموری است که مسلمانان با تمسک به‌ آن‌ها می‌توانند از شر گروه‌های تکفیری و هرج و مرج موجود در جهان اسلام رهایی یابند.

مطالب مرتبط
captcha