تنوع لحن و تُن صدا؛ ویژگی بارز متسابقان در این دوره رقابت‌ها
کد خبر: 3498104
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
داور عراقی عنوان کرد:

تنوع لحن و تُن صدا؛ ویژگی بارز متسابقان در این دوره رقابت‌ها

گروه بین‌الملل: قاریان ممتازی در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت دارند که بیشتر آن‌ها جوان هستند و تنوع لحن و تُن صدا از ویژگی‌های بارز قرائت متسابقان در این رویداد قرآنی است.

تنوع لحن و تن صدا؛ ویژگی بارز متسابقان در این دوره رقابت‌ها
«رافع العامری»، عضو کمیته داوری سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی حقظ و تلاوت قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: در این دوره از مسابقات تاکنون شاهد رقابت سخت و سطح بالای متسابقین بوده‌ایم و قاریان ممتازی شرکت دارند که بیشتر آن‌ها جوان هستند و تنوع لحن و تُن صدا از ویژگی‌های بارز قرائت متسابقین حاضر در این رویداد قرآنی است.

وی افزود: قاریان در این دوره تمام تلاش خود را برای ارائه تلاوت عالی و زیبا به‌کار می‌گیرند و در مجموع سطح مسابقات بسیار بالاست.

رافع العامری در ادامه بیان کرد: همچنین، در این دوره رقابت‌ها قاریان غیر عرب‌زبان هم تلاوت بسیار خوبی داشته‌اند و در زمینه تلفظ حروف عربی بسیار خوب عمل کرده‌اند که این مسئله بیانگر آن است که آن‌ها تلفظ حروف را به خوبی آموزش دیده‌اند، البته در تلفظ تعدادی از حروف تسلط کامل را نداشتند که این امر تأثیر زیادی در تلاوت و سطح ادای آن‌ها نداشت.

مدیر مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق در ادامه به برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه حافظان روشندل همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اشاره و عنوان کرد: در این دوره از مسابقات، علاوه بر رقابت قاریان و حافظان شاهد حضور حافظان روشندل نیز بودیم و کمیته داوری از اجرای خوب این شرکت‌کنندگان بسیار خرسند است.

ماه مبارک رمضان؛ بهترین فرصت برای معرفی اسلام راستین

این داور عراقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فعالیت گروه‌های تکفیری در گوشه‌وکنار جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ما باید برای مقابله با این گروه‌های منحرف بر اصول و امور اساسی اسلام تمرکز کنیم، اموری همچون ماه مبارک رمضان که تمامی مسلمانان در این ماه روزه می‌گیرند و متحد می‌شوند و یا عید سعیدفطر، این مسائل از واجبات تمامی مسلمانان است که شکی نیست با تمسک به آن‌ها و بیان اهمیت آنها در نزد مسلمانان می‌توانیم تأثیری‌گذاری اقدامات برخی از گروه‌های منحرف که در تلاش در مخدوش‌کردن چهره اسلام هستند،‌ را کمتر کنیم.

مطالب مرتبط
captcha