برپایی مسابقات قرآن؛ عاملی برای افزایش اعتماد به نفس روشندلان
کد خبر: 3497991
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
در گفت‌وگو با ایکنا عنوان شد؛

برپایی مسابقات قرآن؛ عاملی برای افزایش اعتماد به نفس روشندلان

گروه بین‌الملل: برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس این قشر و ترغیب جوانان و نوجوانان به حفظ و قرائت این کتاب الهی دارد.

برپایی مسابقات قرآن؛ عاملی برای اعتماد به نفس روشندلان

«ابراهیم ساماره»، پدر و همراه «الفاروق ساماره»، حافظ روشندل و نماینده کشور مالی در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: رقابت‌های قرآنی روشندلان نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس این قشر دارد و حفظ کل قرآن از سوی این افراد دارای نیازهای خاص می‌تواند در میان جوانان و نوجوانان ایجاد انگیزه کند و آن‌ها را به حفظ قرآن کریم ترغیب کند.

وی افزود: «الفاروق ساماره» اکنون 21 سال سن دارد و وی در مدت سه سال نیم موفق به حفظ کل قرآن شد و در سال 2014 میلادی نیز در مسابقات بین‌المللی حفظ کل قرآن جایزه دبی شرکت کرد که در این مسابقات موفق به کسب 10 رتبه برتر نشد.

وی افزود: در کشور مالی، اماکن زیادی در زمینه آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم وجود دارد، اما از جمله مشکلاتی که روشندلان در این کشور با آن مواجه هستند، عدم اهتمام و کمک به آن‌ها از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به این قشر و کمبود نسخه‌های قرآن به خط بریل است.

ابراهیم ساماره در ادامه گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان گام بسیار مثبت و ارزنده‌ای است، اما من پیشنهاد می‌کنم با فراهم‌آوردن نسخه‌های قرآن به خط بریل برای روشندلان، این مسابقات در بخش قرائت نیز برگزار شود.

وی در ادامه تلاش روشندلان برای فهم این کتاب الهی با وجود محروم‌بودن از نعمت بینایی را ستود و گفت: اگر فرد مسلمان قرآن کریم را به خوبی بفهمد، سایر امور و مسائل دین را نیز به خوبی درک می‌کند.

ابراهیم ساماره گفت: فرزندم در تلاوت قرآن کریم از استاد «محمدصدیق منشاوی» تقلید می‌کند.

وی در ادامه درباره مشکلی که عصر امروز، 25 اردیبهشت‌ماه، در هنگام اجرای فرزندش رخ داد اشاره کرد و گفت: پخش تیزر تبلیغاتی مسابقات و عدم فهم معنای واژه «استمر» سبب شد که اجرای وی برای لحظاتی متوقف شد.

ابراهیم ساماره در ادامه توضیح داد: «زمانی که پسرم مشغول اجرای خود بر روی سکوی مسابقات بود، یک تیزر تبلیغاتی از این دوره از رقابت‌های قرآنی پخش شد که این مسئله سبب شد بر روی اجرای وی تأثیر بگذارد».

وی اضافه کرد: «ناظر مسابقات پس از پخش ناگهانی این تیزر از فرزندم خواست که به اجرای خود ادامه دهد، اما وی برای این کار از واژه «استمر» استفاده کرد که الفاروق ساماره معنای واژه «استمر» را متوجه نشد و اگر ناظر مسابقات از واژه «واصل»(ادامه بده) استفاده می‌کرد، وی متوجه می‌شد و همین مسئله سبب شد اجرای فرزند روشندل من برای لحظاتی متوقف شود و همین مسئله بر اجرای فرزندم تأثیر گذاشت».

لازم به ذکر است، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان با حضور 16 حافظ کل قرآن روشندل از کشورهای مختلف جهان همزمان با سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) در تهران حال برگزاری است.

مطالب مرتبط
captcha