سطح حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بسیار بالاست
کد خبر: 3497987
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
حافظ افغان در گفت‌وگو با ایکنا:

سطح حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بسیار بالاست

گروه بین‌الملل: حافظان خوبی از کشورهای مختلف جهان در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن حضور دارند به طوری که می‌توان گفت که مسابقات در بخش حفظ در سطح بالایی برگزار می‌شود.

سطح حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بسیار بالاست

«محمدعلی افضلی»، نماینده کشور افغانستان در رشته حفظ کل سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: برخلاف رشته قرائت که دو سه سالی است در سطح چندان بالایی برگزار نمی‌شود، سطح حفظ این مسابقات بسیار بالا است.

افضلی گفت: من همواره از طریق صدا و سیما مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را دنبال می‌کردم و فکر می‌کنم که در بخش قرائت رقابت‌ها باید قوی‌تر از این باشد.

این حافظ 25 ساله افغانستانی در ادامه گفت: «از 12 سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم و در مدت دو سال و نیم توانستم قرآن را حفظ کردم».

افضلی ساکن شهر هرات است و نزد معلمانی در این شهر قرآن را حفظ کرده است.

وی می‌گوید که به نظر من استاد منشاوی، استاد شحات و استاد مصطفی اسماعیل بهترین اساتید قرآنی جهان هستند و من همواره به قرائت آنان گوش می‌دهم.

افضلی که در مسابقات کشوری افغانستان مقام نخست را کسب کرده، برای نخستین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کند، اما امیدی به برنده‌شدن ندارد.

وی می‌گوید: متأسفانه مسئولان برگزاری مسابقات به ما بسیار دیر خبر دادند و من فقط چهار روز فرصت داشتم و نتوانستم آمادگی لازم را برای شرکت در مسابقات پیدا کنم. به همین خاطر در همان دور اول رقابت‌ها حذف شدم. البته سطح حافظان شرکت‌کننده نیز بسیار بالا است.

افضلی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گروه های تکفیری ـ ترریستی با ربودن نام اسلام، عنوان کرد: جوانان و فعالان قرآنی که انس و ارتباطی با قرآن کریم دارند، وظیفه دارند که مردم و به‌ویژه جوانان را به هر طریق که می‌توانند با حقیقت و عمق مفاهیم قرآن بیشتر آشنا کنند.

وی افزود: این مسابقات با شعار «یک کتاب، یک امت» برگزار شده که در شرایط کنونی شعاری بسیار پرمعنا و یادآور آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»(مؤمنان برادر یکدیگرند) در قرآن کریم است و ما اگر بتوانیم به سان این همبستگی که میان شرکت‌کنندگان در این مسابقات به عنوان نمایندگان کشورهای اسلامی در سطح کشورها با هم متحد شویم، موفق خواهیم شد مشکلات پیش‌روی خود از جمله گروه‌های تروریستی ـ تکفیری را از میان برداریم.

مطالب مرتبط
captcha