قاری رواندایی: اسلام را در روستاها معرفی می‌کنم/ مسلما‌ن‌شدن آفریقایی‌ها
کد خبر: 3497698
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

قاری رواندایی: اسلام را در روستاها معرفی می‌کنم/ مسلما‌ن‌شدن آفریقایی‌ها

گروه بین‌الملل: نماینده رواندا در رشته قرائت سی‌و‌سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان گفت: برای تبلیغ اسلام به روستاها می‌روم و در نتیجه تلاش‌های تبلیغی‌ام چندین نفر به اسلام گرویده‌ و مسلمان شده‌اند.

قاری رواندایی: اسلام را در روستاها معرفی می‌کنم/ مسلما‌ن‌شدن آفریقایی‌ها
«عبداله مأجور»، نماینده رواندا در رشته قرائت سی‌و‌سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: زمانیکه مشکلات زندگی انسان را دچار یأس و اندوه می‌سازد، دستورالعمل‌های قرآنی می‌تواند راهگشا باشد و به انسان آرامش بخشد.

عبدالله مأجور افزود: قرآن وسیله‌ای برای حل مشکلات زندگی است و در همه زمینه‌ها می‌تواند راهنمای بشر باشد.

وی تصریح کرد: قرآن برای تمام ابعاد زندگی دستورالعمل دارد و هر مسلمانی برای زندگی صحیح باید به توصیه‌های قرآن عمل کند. همان‌طور که در آیه 3 سوره والعصر «وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ: ویکدیگر را به صبر سفارش کردند» به صبر و شکیبایی در برابر مشکلات توصیه شده است.

این قاری رواندایی درباره روند فعالیت‌های قرآنی‌ در این کشور آفریقایی اظهار کرد: از آنجایی‌که رواندا یک کشور غیر اسلامی است، مسلمانان در آن تحت فشار ناشی از دیدگاه‌های اسلام‌هراسی قرار دارند و اخیرا پنج تن از شیوخ اهل سنت به دلیل متهم‌شدن به حمایت از داعش بازداشت شده‌اند.

مأجور عنوان کرد: دولت رواندا از مؤسسات قرآنی و اسلامی حمایت مالی نمی‌کند و این مؤسسات به صورت شخصی و خصوصی اداره می‌شوند.

وی در پایان به فعالیت‌های قرآنی تبلیغی خود در رواندا اشاره کرد و گفت: از کودکی با قرآن آشنا شدم و با وجود مشکلات زیاد به خاطر مسلمان‌بودنم، به عنوان مبلغ به روستاها می‌روم و اسلام را در آنجا معرفی می‌کنم و تاکنون توانسته‌ام تعدادی را مسلمان کنم.
مطالب مرتبط
captcha