قاری روس: قرآن زندگی‌ام را عوض کرد/ امید به آینده قرآنی بهتر
کد خبر: 3498256
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

قاری روس: قرآن زندگی‌ام را عوض کرد/ امید به آینده قرآنی بهتر

گروه بین‌الملل: طاهر یوسوبوف گفت: قرآن کتابی است که زندگی‌ام را کاملاً عوض کرده است، یک روز هم نیست که قرآن را در دست نگیرم و مطالعه نکنم.

مسابقات قرآن ایران جغرافیای گسترده‌ای را در بر گرفته است

طاهر یوسوبوف، نماینده کشور روسیه در رشته قرائت سی‌و‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: من از 8 سال پیش مشغول یادگیری تلاوت و قرائت آیات قرآن شده‌ام و اکنون حضور در رقابت‌های قرآنی ایران را تجریه می‌کنم.

جغرافیای گسترده مسابقات ایران

یوسوبوف در ادامه افزود: در مسابقات قرآن ایران شرکت‌کنندگان زیادی از کشورهای مختلف حضور دارند که سطح تعدادی از آنان بسیار بالا است و قرائت‌های معروفی را اجرا می‌کنند و غیر از آن اجراهایی را نیز می‌شنویم که در دنیا کمتر مشهور هستند، این مسئله نشان می‌دهد که جغرافیای این مسابقات بسیار گسترده‌تر از مسابقاتی است که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

وی گفت: در مسابقات قرآن ایران کشورهای زیادی نمایندگان خود را فرستاده‌اند که توانمندی‌های مختلفی دارند، به همین خاطر این رویداد قرآنی تجربه بسیار خوبی برای شرکت‌کنندگان است.

امید به آینده بهتر قرآنی/ قرائت برتر نماینده مصر

یوسوبوف درباره نحوه قرائت خود در این مسابقات گفت: اگر صادقانه بخواهم بگویم باید بگویم که امید دارم در آینده بهتر از این باشم.

وی افزود: به نظر من بهترین قرائت در مسابقات متعلق به نماینده مصر بود که کشورش هم در قرائت جایگاه بالایی دارد.

همسرم فعال قرآنی است

این قاری روس که فارغ‌التحصیل کالج اسلامی ساراتوف است، ادامه داد: در خانواده ما به جز من، همسرم نیز به یادگیری قرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی مشغول است.

وی با اشاره به روند فعالیت‌های قرآنی خود در روسیه افزود: ما در شهر خود «ساراتوف»، مرکزی اسلامی داریم که در این مرکز هم مسجد وجود دارد هم مدرسه. در این مدرسه من هم خود قرآن را یاد می‌گیرم و هم به کودکان آموزش می‌دهم.

طاهر یوسوبوف تصریح کرد: این مرکز به نام یکی از اصحاب پیامبر به نام «زید بن ثابت» نامگذاری شده و مدیر و مسئول مرکز، استادم شیخ «الیاس الیاسف» است.

افتخارات قرآنی

یوسوبوف افتخارات قرآنی خود را یادآور شد و بیان کرد: تجربه خوبی از شرکت در مسابقات قرآن دارم. در رقابت‌های قرآن روسیه مقام اول را کسب کردم. در شهر مسکو در مسابقات قرآنی که توسط جامعة المصطفی(ص) العالمیه برگزار می‌شود، شرکت داشتم.

این قاری روس تصریح کرد: تجریه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش و اردن را نیز دارم و ماه رمضان سال گذشته در اردن پنجم شدم.

کلام وحی؛ بهترین منبع معرفی اسلام رحمانی

وی با اشاره به راهکارهای معرفی دین مبین اسلام و آموزه‌های اسلامی ادامه داد: بهترین روش برای فهماندن اینکه اسلام دین خشونت نیست و دین رحمت است همین قرآن است که در آن همه چیز توضیح داده شده است و طبیعتاً کسانیکه مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند، در عمل به این مسئولیت اولویت دارند و می‌توانند بهترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌ها را داشته باشند و اذهان مردم را نسبت به اسلام پاک کنند و دین حقیقی اسلام و رحمانیت اسلام را به همه مردم نشان دهند.

قرآن زندگی‌ام را عوض کرد

یوسوبوف در پایان یادآور شد: قرآن کتابی است که زندگی‌ام را کاملاً عوض کرده است، یک روز هم نیست که قرآن را در دست نگیرم، فکر می‌کنم این کلام آسمانی که از طرف خدا برای انسان فرستاده شده باید حداقل یک بار در روز خوانده شود و کسی که حداقل یک بار در روز قرآن را باز نکند و آن را مطالعه نکند، روز خود را تلف کرده و از آن بهره‌ای نبرده است.

مطالب مرتبط
captcha