اجرای موفق حافظان روشندل بیانگر دقت در گزینش آن‌ها است
کد خبر: 3498325
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
داور الجزایری در گفت‌وگو با ایکنا:

اجرای موفق حافظان روشندل بیانگر دقت در گزینش آن‌ها است

گروه بین‌الملل: حافظان شرکت‌کننده در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان تا حدودی اجرای دقیق و موفقی داشتند که به نظر می‌رسد، گزینش این متسابقین با دقت و اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

اجرای موفق حافظان روشندل بیانگر دقت در گزینش آن‌ها است

«نورالدین محمدی»، داور الجزایری رشته «حُسن حفظ» سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در این دوره از مسابقات شاهد رقابت سخت متسابقین برای کسب رتبه‌های برتر هستیم.

وی افزود: اجرای خوب و موفق حافظان روشندل در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان بیانگر انتخاب و گزینش دقیق این متسابقین و نیز اهتمام به انتخاب روشندلان قوی جهت شرکت در این رویداد ارزشمند قرآنی است.

برپایی مسابقات قرآن ویژه روشندلان اقدامی انسان‌دوستانه است

نورالدین محمدی در ادامه بیان کرد: برپایی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی ویژه حافظان روشندل در حاشیه رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران، اقدامی انسان‌دوستانه است که میزان اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران به این قشر از جامعه را بیان می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین، در رشته حفظ نیز متسابقینی قوی حضور پیدا کرده‌اند که همین مسئله سبب شده، رشته حفظ سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سطح بالایی برگزار شود.

این داور الجزایری در ادامه به اهمیت رشته حفظ اشاره و بیان کرد: «به نظر من رشته حفظ مهم‌ترین بخش مسابقات بین‌المللی قرآن است و همان‌طور که می‌دانیم رقابت‌های بین‌المللی قرآن ابتدا تنها در رشته حفظ برگزار می‌شد و سپس رشته‌های دیگری همچون تجوید و تلاوت به مسابقات اضافه شد».

نورالدین محمدی اظهار داشت: با توجه به این که رشته حفظ بخش اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن است، این رشته در مسابقات ایران نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و در حقیقت حضور حافظان قوی عاملی برای ارتقای سطح مسابقات می‌شود.

داور رشته حُسن حفظ سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران تأکید کرد: هر شرکت‌کننده‌ در حقیقت نماینده و سفیر کشور خود در این مسابقات است و هنگامی که در مقابل اعضای کمیته داوران می‌ایستد و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد، سطح قرآنی و اهتمام کشور خود به این کتاب مقدس را به تصویر می‌کشد.

وی در ادامه به آئین‌نامه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره و تأکید کرد: ایران چندماه قبل نشستی بین‌المللی جهت بررسی آئین‌نامه داوری مسابقات برگزار کرد که من نیز در این نشست حضور داشتم و همه حاضرین پیشنهادهای خود را در خصوص آن ارائه کردند و ایران نیز این پیشنهادات را درنظر گرفت و اعمال کرد.

نورالدین محمدی بیان کرد: در این آیین‌نامه، برخی از ماده‌‌هایی که اضافی بود، حذف شد و ماده‌های جدیدی به آن افزوده شد که ما را در شناسایی متسابقین شایسته و افراد حائز رتبه‌های برتر یاری می‌کند.

این داور الجزایر در پایان درباره تلاوت قراء غیرعرب‌زبان عنوان کرد: تلاوت و حفظ قرآن توسط افرادی که حتی قادر به صحبت‌کردن به زبان عربی نیستند، در حقیقت بیانگر اعجاز جاودانی این کتاب الهی و گسترش دین مبین اسلام در سراسر جهان است.

مطالب مرتبط
captcha