پيش از پايان فرصت بازگرديد
کد خبر: 3527893
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
آيه روز/

پيش از پايان فرصت بازگرديد

گروه فعاليت‌های قرآنی: بخشی از آيات سوره مباركه زمر، هشدارهای مهمی است كه ما را به بازگشت به سوی خدا پيش از پايان فرصت بندگی كردن فرا می‌خواند: «و پيش از آنكه شما را عذاب در رسد و ديگر يارى نشويد به سوى پروردگارتان بازگرديد و تسليم او شويد».

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خوزستان، يكی از درس‌هايی بسيار مهمی كه قرآن كريم به انسان‌ها آموزش می‌دهد اين است كه همواره افق زندگی خود را فراتر از زندگانی چند روزه دنيا تعريف كنند و پيش از فرا رسيدن پايان مرحله نخست زندگی، معنی زندگی و سير حقيقی خود را در عالم هستی درك كرده و به تناسب آن در زندگی حركت كنند.

آيات متعددی در قرآن كريم خوانده‌ايم كه از پشيمانی و افسوس كسانی كه با عمل صالح تمهيدات يك زندگی سعادتمندانه را در ادامه حيات برای خود فراهم نياورده‌اند، سخن می‌گويد. بخشی از آيات سوره مباركه زمر، هشدارهای مهمی است كه ما را به بازگشت به سوی خدا پيش از پايان فرصت بندگی كردن فرا مي‌خواند:

«وَأَنِيبُوا إِلَى رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ، وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ، أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَا عَلَى مَا فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ وَإِنْ كُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ»

و پيش از آنكه شما را عذاب در رسد و ديگر يارى نشويد به سوى پروردگارتان بازگرديد و تسليم او شويد. و پيش از آنكه به طور ناگهانى و در حالى كه حدس نمى‏ زنيد شما را عذاب دررسد نيكوترين چيزى را كه از جانب پروردگارتان به سوى شما نازل آمده است پيروى كنيد. تا آنكه [مبادا] كسى بگويد دريغا بر آنچه در حضور خدا كوتاهى ورزيدم بى‏ ترديد من از ريشخندكنندگان بودم.

هشدارهایی كه از سر رأفت و مهربانی خداوند به انسان داده شده و بارها تكرار شده‌اند؛ باشد تا پيش از آنكه دير شود، مجالی برای تأمل به اين پيام‌های مشفقانه در زندگی خود باز كنيم.

captcha