حنانه خلفی به مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات اعزام شد
کد خبر: 3543253
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

حنانه خلفی به مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات اعزام شد

گروه بین‌الملل: «حنانه خلفی»، نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات با عنوان «فاطمة‌ بنت مبارک»، صبح دیروز تهران را به مقصد امارات ترک کرد.

حنانه خلفی به مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات اعزام شد

«مصطفی خلفی»، پدر حنانه خلفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این خبر گفت: حنانه خلفی ساعت 10 و نیم صبح دیروز به همراه مادرش تهران را به مقصد امارات ترک کردند.

وی در ادامه با اشاره به این که «حنانه خلفی»، آمادگی کامل برای شرکت در این مسابقات را دارد، گفت: زمانی که شورای عالی قرآن حنانه را برای شرکت در نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی انتخاب کرد، ما یک برنامه‌ریزی دقیق دو ماهه برای حضور هرچه قوی‌تر وی در این مسابقات را ترتیب دادیم، به طوری که وی روزانه سه جزء از قرآن را مرور می‌کرد و 10 جزء را به صورت مسابقه‌ای از وی سؤال می‌کردیم.

مصطفی خلفی در ادامه گفت: حنانه همچنین، به صورت روزانه در محافل قرآنی حاضر می‌شد و پرسش‌هایی که از وی در این محافل می‌شد، در تقویت آمادگی هرچه بیشتر او تأثیرگذار بود.

پدر این نابغه قرآنی کشورمان در ادامه گفت: مشکل خاصی در زمینه حضور وی در مسابقات وجود نداشت، اما تنها چیزی که کمی باعث نگرانی ما شده، این است که ما در این مسابقات داور نداریم.

مصطفی خلفی با اشاره به این که حنانه خلفی شایستگی این را دارد که رتبه نخست این مسابقات را کسب کند، گفت: وی در رشته حفظ کل قرآن در این مسابقات حضور یافته و این نخستین مسابقه بین‌المللی قرآن است که حنانه در آن حضور پیدا می‌کند.

وی گفت: مسابقات از روز یکشنبه، 16 آبان‌ماه آغاز می‌شود و قرار است، «محمدرضا پورمعین» نیز در روزهای آینده برای حضور در این مسابقات به امارات سفر کند، اما این مسئله هنوز قطعی نشده است.

مصطفی خلفی در پایان به ذکر خاطره‌ای از سفر به لبنان اشاره کرد و گفت: من به همراه حنانه برای اجرای برنامه در محافل قرآنی به لبنان سفر کردیم که در این محافل تعدادی از قاریان سرشناس مصری نیز حضور داشتند که یکی از آن‌ها گفت که «من حافظان قرآن زیادی را دیده‌ام اما حافظی که احکام قرآن را همراه با تجوید و صوت و لحن به این شکل رعایت کند، ندیده‌ام».

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی۱۶ تا ۲۸ آبان‌ماه سال جاری تحت عنوان رقابت‌های بین‌المللی قرآن «‌فاطمه بنت مبارک» در مقر باشگاه علوم و فرهنگ دبی برگزار می‌شود و روز جمعه، ۲۸ آبان زمان برگزاری آیین اختتامیه این مسابقات اعلام شده است.

یک کمیته داوری متشکل از سه داور نیز برای مرحله مقدماتی این مسابقات انتخاب شده، اما در مرحله نهایی این مسابقات، ۶ داور متخصص در عرصه قرائات قرآنی از کشورهای عربستان، مصر، اردن، امارات، الجزائر و عراق حضور خواهند داشت.

همچنین، در حاشیه این رقابت‌ها که در رشته حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، مسابقه‌ای با عنوان «بهترین اصوات» نیز برگزار می‌شود که سه داور برای ارزیابی متسابقین در این بخش انتخاب شده‌اند.

این مسابقه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود و نحوه ارزیابی متسابقین بدین گونه خواهد بود که از هر متسابق ۵ سؤال یک‌ونیم صفحه‌ای پرسیده می‌شود که سه پرسش در نوبت صبح و دو پرسش دیگر در نوبت بعدازظهر پرسیده می‌شود.

بنابراین گزارش، جوایز در نظر گرفته‌ شده برای نفرات برتر بدین ترتیب است که نفر اول ۲۵۰ هزار درهم امارات، نفر دوم ۲۰۰ هزار درهم امارات و نفر سوم ۱۵۰ هزار درهم امارات جایزه دریافت می‌کند.

در همین راستا، برنامه‌های این رقابت‌ها از شبکه ماهواره‌ای جایزه دبی بر روی ماهواره‌ای «نایل ست» و «عرب ست» و شبکه ماهواره‌ای «نور دبی» پخش خواهد شد.

حنانه خلفی، نابغه قرآنی و حافظ کل خردسال کشورمان که به‌عنوان نماینده ایران در این دوره رقابت‌ها حضور دارد، رتبه اول حفظ در سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم را کسب کرده و صوت زیبای او باعث شده تا برای اولین بار در کشور، تلاوت کل ترتیل قرآن او ضبط و توزیع شود.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۲
0
1
خدا حفظش کنه خیلی دختره باوقاریه.
captcha