حضور حفاظ 72 کشور در امارات+اسامی داوران
کد خبر: 3543371
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

حضور حفاظ 72 کشور در امارات+اسامی داوران

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در امارات درحالی فردا، 16 آبان افتتاح می‌شود که حضور نمایندگان 72 کشور در این رقابت‌ها قطعی شده است.

حضور قطعی بانوان حافظ قرآن از 72 کشور در مسابقات امارات/ اعلام جوایز
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الخلیج، ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی هماهنگی‌های لازم را به‌منظور برگزاری نخستین دوره این رقابت‌ها ویژه بانوان به‌عمل آورده تا این رقابت‌ها تحت عنوان مسابقات «شیخه فاطمه بنت مبارک» به مدت 12 روز از 16 لغایت 28 آبان شاهد حضور بانوان حافظ قرآن از سراسر دنیا باشد. 
این ستاد همچنین با اشاره به پوشش گسترده خبری این دوره از رقابت‌ها اعلام کرد: پخش مستقیم این مسابقات از شبکه‌های ماهواره‌ای دبی از طریق کانال ویژه جایزه قرآن دبی و کانال نور دبی بر روی ماهواره‌های نایل ست، عرب ست و هات برد قابل دریافت خواهد بود.
ابراهیم محمد بوملحه، مشاور فرهنگی حاکم دبی و رئیس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در این باره گفت: تیم‌های تشریفات 24 ساعته آماده استقبال از متسابقان هستند تا تمام امور از بدو ورود در فرودگاه تا اسکان و ارتباط‌گیری به بهترین شکل صورت گیرد. همچنین تیمی ویژه در محل برگزاری مسابقات مستقر شده و هم‌زمان گروهی دیگر آماده انجام امور مربوط به برنامه‌های جانبی این مسابقات هستند.
بوملحه درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات که برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، گفت: نمایندگان 72 کشور شامل 19 کشور عربی، 15 اقلیت مسلمان ساکن کشورهای اروپایی، 3 شرکت‌کننده از آمریکای لاتین و متسابقینی از 23 کشور آفریقایی و 12 کشور آسیایی به‌طور قطعی در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند.
اسامی هیئت داوری
کمیته داوری مسابقات متشکل از سجاد مصطفی حسن از عربستان، علی حسن عبدالله آل‌علی از امارات، شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر از عراق، سمیح عثامنه از اردن، کمال قده از الجزایر، شیخ شحاته محمد علی از مصر است و خانم‌ها فاطمه حسین آ‌ل‌علی و خولة حسن الحمادی از امارات و فاطمه یوسف صلاح از اردن در آزمون مقدماتی، محفوظات قرآنی متسابقان را پیش از برگزاری مسابقات محک  خواهند زد.
جوایز تعیین شده
بر اساس این گزارش، جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان علاوه بر لوح یادبود این مسابقات بدین شرح است:
نفر اول 250 هزار درهم امارات
نفر دوم 200 هزار درهم امارات
نفر سوم 150 هزار درهم امارات
نفر چهارم 65 هزار درهم امارات
نفر پنجم 60 هزار درهم امارات
نفر ششم 55 هزار درهم امارات
نفر هفتم 50 هزار درهم امارات
نفر هشتم 45 هزار درهم امارات
نفر نهم 40 هزار درهم امارات
نفر دهم 35 هزار درهم امارات
نفر دهم به بعد با کسب امتیازت 80 تا 89 درصد جایزه‌ای به ارزش 30 هزار درهم امارات، حائزان نمره 70 درصد تا 79 درصد، معادل 25 هزار درهم امارات و حائزان نمره 60 تا 69 درصد معادل 20 هزار درهم امارات جایزه دریافت خواهند کرد.
گفتنی است، حنانه خلفی، نابغه قرآنی 9 ساله و حافظ کل قرآن به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل این مسابقات حضور یافته و این نخستین حضور او در صحن رقابت‌های بین‌المللی است.
وی تاکنون مقام اول مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها، مقام اول مسابقات سراسری قرآن بسیج و مقام اول مسابقات سراسری کانون‌های فرهنگی مساجد با عنوان مدهامتان را در کارنامه دارد.

حضور قطعی بانوان حافظ قرآن از 72 کشور در مسابقات امارات/ اعلام جوایز
مطالب مرتبط
captcha