والدین غیرمسلمانم مرا به حفظ قرآن تشویق کردند
کد خبر: 3546063
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
نماینده روسیه در رقابت‌های قرآنی امارات:

والدین غیرمسلمانم مرا به حفظ قرآن تشویق کردند

گروه بین‌الملل: «الینا دیمیترینکو»، بانوی جوان تازه‌مسلمان روس و نماینده روسیه در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان در امارات گفت: والدینم مسلمان نیستند اما یک سال پیش با کمک و تشویق آن‌ها توانستم موفق به حفظ کل قرآن کریم شوم.

والدین غیرمسلمانم مرا به حفظ قرآن تشویق کردند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «KTimes»، الینا دیمیترینکو (Elena Dmitrienko) 21 سال دارد و در یک خانواده مسیحی متولد شده است.

وی شش سال پیش هنگامیکه 15 ساله بود، به اسلام روی آورد و گرچه والدینش مسیحی هستند، هرگز سعی نکردند که مانع مسلمان شدن او بشوند.

الینا اکنون حافظ کل قرآن است و به عنوان نماینده روسیه در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات شرکت کرده است.

دیمیترینکو در مورد تشرف خود به اسلام گفت: در یک مدرسه خصوصی درس می‌خواندم جائی که اکثر دانش‌آموزان آن مسلمان بودند. من از اصول اخلاقی شرافتمندانه، سبک زندگی و تعهد آن‌ها نسبت به دینشان بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم.

وی افزود: پس از آن به مرکز آموزش قرآن «زینب بنت ثابت» رفتم تا قرآن را زیر نظر مدرسان مجرب یاد بگیرم.

دیمیترینکو گفت: والدینم مسلمان نیستند اما هرگز تلاش نکردند مرا از تصمیمم برای مسلمان شدن باز دارند. آن‌ها از تغییر زیاد در نحوه صحبت کردن و نیز رفتار من با خودشان پس از مسلمان شدن، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند و حتی خودشان مرا ترغیب کردند که کل قرآن را حفظ کنم.

الینا اظهار کرد: از 4 سال پیش حفظ قرآن را آغاز کردم و یک سال پیش توانستم به کمک والدین غیرمسلمانم، که اکنون هم مسابقات مرا از طریق تلویزیون پیگیری می‌کنند، حافظ کل قرآن شوم.

وی با آرزوی اینکه بتواند در این مسابقات اول شود، گفت: موفق شدن در این مسابقات، بزرگترین جایزه من در زندگی خواهد بود.

تاکنون 51 نفر از 71 شرکت‌کننده در مرحله نهایی این مسابقات تلاوت کرده‌اند. پس از پایان تلاوت‌ها با برپایی مراسمی اسامی برگزیدگان اعلام و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان موسوم به «شیخه فاطمه بنت مبارک» از ۱۶ آبان با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ کشور در دبی آغاز شده است و تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

مطالب مرتبط
captcha