جلسه حفظ تخصصی حجت الاسلام میریحیی و هدایای متبرکه
کد خبر: 3560996
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

جلسه حفظ تخصصی حجت الاسلام میریحیی و هدایای متبرکه

گروه جلسات و محافل: جلسه حفظ تخصصی قرآن حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی با حضور حافظان از نقاط مختلف شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه حفظ تخصصی قرآن کریم حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی، شنبه‌ها با حضور حافظان از نقاط مختلف شهر تهران از ساعت 19 الی 21 در دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران برگزار شد.

جلسه حفظ تخصصی حجه الاسلام میریحیی+عکس

سپس اعضای جلسه دفترچه های حفظ خود را به میریحیی تحویل داده و رسما جلسه آغاز شد. میریحیی در بخش اول جلسه، سوالاتی از تکلیف جدید اعضای جلسه پرسید و هر شخص متناسب با سطح خود به سوالات، پاسخ داد.

حجت الاسلام میریحیی در خلال تلاوت اعضای جلسه به برخی نکات مهم در حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: برخی آیات در سوره های مختلف به صورت مشابه و یا متفاوت تکرار شده است که در این موارد، حافظان باید رمزگذاری کنند که یادآوری را تسهیل می‌کند.

در بخش دوم این جلسه حفظ تخصصی، مرور محفوظات صورت گرفت و در این بخش، همه حافظان تلاوت کردند و موقع تلاوت دیگر حافظان، همه اعضاء، آیات را دنبال می‌کردند و حجت الاسلام میریحیی، نکات لازم را در دفترچه حفظ هر شخص، یادداشت می‌کرد. همچنین، میریحیی به هر یک از اعضای جلسه که پیشرفت قابل توجهی داشت، هدایایی می‌داد.

جلسه حفظ تخصصی حجه الاسلام میریحیی+عکس

از جمله نکاتی که حجت الاسلام میریحیی به آن اشاره کرد، نفس گیری و چگونگی تمرین بود که در این باره گفت: هرگونه تمرین کنید، به همان سبک می‌توانید در جلسات و مسابقات ارائه دهید. تند خواندن موقع تمرین حفظ، خوب نیست و زمانی که بخواهید در جلسه یا مسابقه‌ای به صورت کند تحویل دهید، نیاز به تمرکز بالایی دارد و امکان خطا وجود دارد. همچنین از نکات جالب این جلسه، حضور والدین، پابه پای جوانان و نوجوانان خود در جلسه و ارائه محفوظات بود.

یکی از جذابیت‌های این جلسه، هدایای حجت الاسلام میریحیی بود که اعضای جلسه اذعان داشتند که این هدایای متبرک یادگار می‌ماند و همین‌ها به قرآن‌آموزان انگیزه می‌دهد. اما بعضی اساتید هدیه های قیمت بالا می‌دهند و بچه ها را از سنین پایین در حساب و کتاب می‌اندازند.

حجت الاسلام سیدمحمد میریحیی، علاقه به قرآن کریم را مدیون پدر خود، سیدمهدی میریحیی است و از سال 1370 حفظ قرآن کریم را آغاز کرده است.

جلسه حفظ تخصصی حجه الاسلام میریحیی+عکس

این حافظ کل قرآن از سال 84 در دارتحفیظ القرآن الکریم کلاس حفظ قرآن دارد و حدود چهار سال است که جلسه حفظ تخصصی رایگان در این موسسه برگزار می‌کند. این جلسه حفظ تخصصی، از جمله جلسات محوری حفظ سازمان دارالقرآن الکریم است که به همت حجت الاسلام میریحیی به تنهایی به راه خود ادامه می‌دهد و جلسات دیگر تعطیل شده‌اند.

همچنین جلسه دیگر حجت الاسلام میریحیی، پنجشنبه ها ساعت 8:30 الی 11 صبح و 11 الی 13 در آستان عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha