جلسه قرآن «یوسف قره‌گزلو» در محله جیحون/ توصیه بر تعقل و تدبر در آیات + عکس
کد خبر: 3558539
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

جلسه قرآن «یوسف قره‌گزلو» در محله جیحون/ توصیه بر تعقل و تدبر در آیات + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزشی یوسف قره‌گزلو، مدرس و پیشکسوت قرآنی باسابقه تدریس 25 ساله قرآن، مدت هشت سالی است که در مسجد سیدالشهدای محله جیحون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن یوسف قره‌گزلو، شب گذشته یازدهم دی‌ماه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف در مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در انتهای خیابان امام خمینی(ره)، تقاطع (یادگار) میدان هاشمی، خیابان هاشمی به طرف جیحون، نرسیده به جیحون، بلافاصله پس از نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد.

25 سال جلسه داری/قران برای تدبر و تعقل+عکس

در این جلسه قره‌گزلو، آیاتی از ادامه درس جلسه گذشته را تلاوت کرد و سپس، اعضای جلسه به نوبت و طبق فهرستی در جایگاه قاری حاضر شده و به تلاوت تحقیق و ترتیل آیات پرداختند و قره‌گزلو، نکات روخوانی، روانخوانی و تجویدی آنها را متذکر شد.

همچنین، قره‌گزلو در خلال تلاوت اعضای جلسه به برخی معانی آیات تلاوت شده و نکات تدبری آیات اشاره کرد وگفت: قرآن کریم، پس از مثال زدن قوم لوط(ع) و درس عبرت گرفتن از این قوم، قوم شعیب(ع) را بعنوان نمونه متذکر شده است. قوم شعیب(ع)، علاوه بر اینکه مشرک و بت پرست بودند، در معاملاتشان نیز، کم فروشی می‌کردند.

25 سال جلسه داری/قران برای تدبر و تعقل+عکس

این مدرس قرآن کریم با اشاره به محل سکونت قوم شعیب(ع)، شهر مدین که در خلیج عقبه واقع شده بود، گفت: گروهی از فرزندان اسماعیل(ع) از شهر مدین بودند که با مصر و فلسطین دادوستد داشتند. حضرت شعیب(ع) خیلی به قومش توصیه می‌کرد تا در دادوستدهایشان کم‌فروشی نکنند و برای اینکه سود بیشتری بدست آورند، جنس نامرغوب را بعنوان جنس مرغوب غالب نکنند که به حرف پیامبرشان گوش ندادند و مورد عذاب الهی واقع شدند.

از جمله نکاتی که قره‌گزلو متذکر شد، اهمیت نماز بود که در این باره گفت: نماز کارساز است؛ باید کسی که نماز می‌خواند با کسی که نماز نمی‌خواند، متفاوت باشد. جامعه ای که اهل نماز باشد و مراقب حلال و حرام باشد، قطعا پیشرفت خواهد کرد و دچار گرفتاری نمی‌شود. کسی که نمازخوان است، وقتی گناه مرتکب شود، شرمنده می‌شود و خودش، خودش را سرزنش می‌کند.

قره‌گزلو در پایان با اشاره به نکته‌دار بودن قصص قرآنی گفت: در تک تک آیات قرآن کریم باید تفکر و تعقل شود؛ حتی قصص قرآنی نیز برای عبرت‌آموزی و تفکر مطرح شده است و تنها بعنوان قصه نازل نشده است.

25 سال جلسه داری/قران برای تدبر و تعقل+عکس

همچنین، این مدرس قرآن کریم با استناد به آیه «ان العزه لله جمیعا» گفت: هرکس را خدا بالا ببرد، هیچ قدرتی نمی‌تواند پایین بکشد و بالعکس اگر مردم، کسی را بالا ببرند، همان مردم او را پایین می‌کشند.

یوسف قره‌گزلو، 25 سال است که جلسات قرآنی مختلفی را اداره کرده است و از سال 1387 در مسجد سیدالشهداء به برگزاری جلسه قرآن اقدام کرده است. وی، از محضر اساتیدی همچون استاد مولایی، سیدمحسن موسوی بلده، سیدمحسن خدام حسینی بهره برده است.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن یوسف قره‌گزلو، شنبه ها در مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در انتهای خیابان امام خمینی(ره) تقاطع (یادگار)، میدان هاشمی، خیابان هاشمی به طرف جیحون، نرسیده به جیحون، بلافاصله پس از نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha