فرهنگ‌سرای قرآن شاهد حضور فینالیست‌های مسابقات «سراج» بود + عکس
کد خبر: 3569928
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

فرهنگ‌سرای قرآن شاهد حضور فینالیست‌های مسابقات «سراج» بود + عکس

گروه مسابقات: مرحله نهایی مسابقات سراج 14 و 15 بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با ایام دهه فجر، مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن «سراج» ویژه جلسات سنتی قرآن شهر تهران، روز گذشته و امروز، 14 و 15 بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

جمعه//فرهنگ‌سرای قرآن شاهد حضور فینالیست‌های مسابقات «سراج» بود

این مسابقات که پنج‌شنبه در بخش بانوان و جمعه در بخش آقایان در حال برپایی است با حضور 450 متسابق در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و ترتیل پیشرفته در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 11 و بعد از ظهر از ساعت 13:30 تا 16 در حال انجام است.

جمعه//فرهنگ‌سرای قرآن شاهد حضور فینالیست‌های مسابقات «سراج» بود

بانوان شرکت‌کننده در این مرحله از مسابقات در ابتدای ورود خود به هر کدام از سالن‌های حوزه امتحانی سالن هدی یا نمازخانه فرهنگ‌سرای کاربرگ‌های مرتبط با مشخصات حضورشان در مسابقات را از مسئول مربوطه دریافت می‌کردند و سپس خود را برای قرعه انتخابی شان که متناسب با هر رده سنی در گلدانی قرار داده شده بود، آماده می‌کردند.

از حاشیه‌های این مسابقه حضور قاری روشندل قرآن کریم در رده سنی بالای 12 سال بود که با همراهی یکی از حاضران در سالن در جایگاه قرار گرفت و با قرآنی که به خط بریل به همراه داشت به تلاوت قطعه انتخابی‌اش پرداخت.

جمعه//فرهنگ‌سرای قرآن شاهد حضور فینالیست‌های مسابقات «سراج» بود

بنابر گزارش ایکنا، تیم داوری بخش بانوان در رشته قرائت تحقیق متشکل از خانم‌ها آقایی در بخش لحن، بهاری در بخش صوت، نیاورانی در بخش تجوید، دیانی در بخش وقف و ابتدا بود که در نمازخانه فرهنگ‌سرا برپا شد و داوری رشته ترتیل‌خوانی در سالن هدی و با قضاوت خانم‌ها جعفرزاده در بخش صوت، اسوار در بخش لحن، الماسی در بخش تجوید و حوریه عقبایی در بخش وقف و ابتدا انجام گرفت.

لازم بذکر است، رقابت آقایان راهیافته به مرحله فینال مسابقات قرآن سراج نیز امروز، 15 بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن با داوری محمد خواجوی در بخش وقف و ابتدا، عباس امام‌جمعه در بخش تجوید، علیرضا نداف در بخش صوت، علی‌اکبر ملک‌شاهی در بخش لحن در رشته قرائت تحقیق و در رشته قرائت ترتیل نیز محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، بهروز یاریگل در بخش صوت، حسن ربیعیان در بخش لحن و حسین اخوان‌اقدم در بخش وقف و ابتدا در حال برپایی است.

جمعه//فرهنگ‌سرای قرآن شاهد حضور فینالیست‌های مسابقات «سراج» بود

یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات سراج تا هشتم بهمن‌ماه در مناطق 22 گانه شهر تهران در 10 رشته شامل هشت رشته قرائت تحقیق و ترتیل با سوره‌های مشخص شده و دو رشته حفظ در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار شد.

همچنین رقابت در رشته‌های قرائت ترتیل در بخش مبتدی و حفظ خردسال و کودک فقط در مرحله مقدماتی(منطقه‌ای) برگزار ‌شد و از برگزیدگان آن طی اختتامیه‌های برپا شده در مرحله مقدماتی هر منطقه تجلیل به‌عمل ‌آمد. 

گزارش تصویری این رقابت‌ها را اینجا ببینید.

مطالب مرتبط
captcha