شروع جلسه «محمد کاظمی» با احترام به استاد پیشکسوت + صوت و عکس
کد خبر: 3587724
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

شروع جلسه «محمد کاظمی» با احترام به استاد پیشکسوت + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: اولین جلسه سال 1396 محمد کاظمی، قاری و حافظ قرآن کریم در منزل حجت شاه‌بداغی، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان سیدمحسن خدام حسینی برگزار شد.

نشود///شروع جلسه محمدکاظمی با احترام به استاد پیشکسوت+صوت وعکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین جلسه سال 1396 محمد کاظمی، قاری و حافظ ممتاز کشوری، در منزل حجت شاه‌بداغی، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان سیدمحسن خدام‌حسینی در چهاردانگه، سه راه بوتان، میدان گلشهر برگزار شد.

حجت شاه‌بداغی از سال 1369 تا 1385 در مسجد امام حسن عسکری(ع)، چهاردانگه جلسه‌داری کرده و از سال 1381 به بعد، به دلیل مشغله‌ کاری، اداره جلسه را به محمد کاظمی، یکی از شاگردان خود واگذار کرده است. همه ساله، محمد کاظمی به همراه اعضای جلسه، اولین جلسه سال را برای احترام به استاد خود، در منزل این پیشکسوت قرآنی برگزار می‌کنند.

نشود///شروع جلسه محمدکاظمی با احترام به استاد پیشکسوت+صوت وعکس

در این جلسه، شاگردان به ترتیب به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند و حجت شاه‌بداغی، طبق همان روش سنتی و اصیل که در جلسات سیدمحسن خدام حسینی آموخته بود، نکاتی را متذکر می‌شد و به تحلیل تلاوت‌ها پرداخت.

در بخشی از این جلسه حجت‌الاسلام حیدری، داماد حجت شاه‌بداغی، ضمن تبریک ایام ولادت امام جواد(ع) و حضرت علی(ع) با توجه به آیه 189 سوره مبارکه بقره دقایقی به سخنرانی پرداخت.

حیدری عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 189 سوره بقره می‌فرماید، کسی که می‌خواهد وارد منزل شود، از در باید وارد شود. این مسئله را خدا برای چه مطرح کرده است؟ مطمئنا همه می‌دانند که از در باید وارد شوند. شان نزول این آیه علی‌الظاهر بر اعراب جاهلی وارد شده است.

نشود///شروع جلسه محمدکاظمی با احترام به استاد پیشکسوت+صوت وعکس

حیدری ادامه داد: وقتی به سوره نور رجوع کنیم، خداوند متعال می‌فرماید، «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» و در ادامه «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»، می‌فرماید منبع نور را ما در بیوتی قرار دادیم. وقتی ما این آیات را با روایات جمع کنیم، روایاتی همچون «أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْيَأْتِ الْبَابَ»، نتیجه می‌گیریم که ولایت امیرالمومنین(ع) باب علم توحید و حکمت است.

حیدری در پایان گفت: از این آیات و روایات فلسفه اذکار ماه رجب مشخص می‌شود. ماه رجب، ماه حضرت علی(ع) است. برای ورود به ماه شعبان، ماه پیامبر(ص)، باید از رجب گذشت.

نشود///شروع جلسه محمدکاظمی با احترام به استاد پیشکسوت+صوت وعکس

در ادامه این جلسه وحید خزایی و محمد کاظمی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفتند. همچنین محمد کاظمی از سال‌ها تلاش حجت شاه‌بداغی، استاد خود، در طول سال‌ها جلسه‌داری تقدیر و تشکر کرد و عنوان کرد که این جمع، هرچه داریم از این استاد بزرگوار داریم.

حسن ختام این جلسه، تلاوت حجت شاه‌بداغی بود که به اصرار شاگردان، آیاتی از قصارالسور را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

نشود///شروع جلسه محمدکاظمی با احترام به استاد پیشکسوت+صوت وعکس

در پایان یادآور می‌شود، جلسه محمد کاظمی، پنجشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در چهاردانگه، سه راه بوتان، میدان گلشهر، خیابان حجت، خیابان شهید استبرقی، مسجد امام حسن‌عسکری(ع) برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت‌های این جلسه ارائه می‌شود.

حجت شاه‌بداغی

کد

دریافت

محمد کاظمی 

کد

دریافت

captcha